• Datum objave: nedelja, 19. junij 2016
  • Super Šiška Week: Marko Hatlak BAND @Kino Šiška, 10. 6. 2016

    V petek, 10. 6. 2016, je bilo vzdušje v Kinu Šiška napeto. Marko Hatlak je namreč predstavil svoj najnovejši projekt Marko Hatlak BAND. Hatlak, ki je poleg muziciranja na harmoniki tokrat nastopil tudi kot vokalist, je ob sebi zbral skupino vrhunskih glasbenikov, ki sestavljajo novonastalo zasedbo. To so Blaž Jurjevčič na klaviaturah, Žiga Kožar na bobnih, Tadej Kampl na basu, Lenart Krečič na saksofonu, Tomaž Gajšt na trobenti ter Lazaro Amed Hierrezuelo Zumeta na tolkalih in violini. Nihče ni vedel, kaj pričakovati in lahko rečem, da med publiko zagotovo ni bilo zaslutiti razočaranja nad slišanim.

     

    Najprej so zaigrali nekaj priredb v plesnih ritmih sambe in tanga ter tako ustvarili vzdušje, ob katerem bi človek težko miroval. Tako ni manjkala samba Jožeta Privška in Libertango Astorja Piazzole. To sta dve skladbi, ki sta kraljici strasti in južnoameriških ritmov ter tako že skoraj stalnici na koncertih takšnih zasedb. Lahko bi sicer izpadli že izživeto, vendar jim je uspela zelo dinamična izvedba. Čutiti je bilo pravo latino energičnost, tako da se jim je uporaba bongov v tolkalski sekciji obrestovala. Slišali smo dve njihovi skladbi, prav tako obe izredno ritmični. Še posebej bi izpostavila “Funky”, v kateri jim je zelo dobro uspela združitev funka in jazza. Vsebovanih je ogromno menjav ritma, ki poslušalcu vzbudijo pozornost, vendar zaradi lahkotnosti celotne skladbe od njega ne zahtevajo več kot to, da se prepusti. Ker je tako kvalitetnega funka  v slovenskem glasbenem prostoru res malo, je ta zvrst zato še toliko bolj dobrodošla. Druga avtorska skladba, “Ljubljana”, pa je kljub spevnosti še ena izmed mnogih popevkarskih pesmi o naši prestolnici in se hitro izgubi v povprečju. Ker kmalu gostujejo v Nemčiji, so predstavili lastno priredbo skladbe iz nemške zakladnice klasike. Kljub za klasiko malce nenavadni zasedbi je priredba zazvenela presenetljivo dobro in publiko očitno navdušila. V drugem delu koncerta, ki ga je dopolnilo še nekaj priredb in veliko jazza, je Hatlak poprijel za kitaro in zopet pokazal, kako širok spekter tako glasbil kot žanrov mu je blizu. Oder je vseskozi polnil močan optimizem in izredno dobra energija med nastopajočimi. Ogromno je bilo improvizacije, pri kateri je prav vsak izmed članov benda pokazal, da je izreden glasbenik in da, enostavno povedano, obvlada. Veliko je bilo klasične free jazz improvizacije s klasičnimi spremembami tonalnosti, ampak tudi ta okvir so presegli. Vključili so skoraj vse stile in dodali nekaj precej abstraktnih in atonalnih delov ter tako ugodili tudi zahtevnejšemu delu občinstva. Morda je prikazana širina vseeno malce zbledela zaradi neenakomernega ozvočenja.

     

    Publika, ki jo je sestavljal širok starostni okvir in je napolnila skoraj celotno dvorano Kina Šiška, je bila ob koncu, ko je z aplavzom zahtevala dodatek, vidno navdušena nad novim mladostnim in plesnim projektom na slovenski glasbeni sceni. Slišati je bilo vse od latina, rocka, funka, popa in jazza, in v prav vsako od teh zvrsti so izvajalci vnesli mnogo virtuoznosti, ki seveda zahteva v popolnost izpiljeno tehniko. Kot je Hatlak že omenil v intervjuju za Koridor, se mu zdi izredno pomembna kvaliteta glasbe, ki jo izvaja. To profesionalnost so na koncertu vsekakor dali na ogled. Vse tiste trenutke, ko je bilo zaznati drobne napake v sodelovanju in izvedbi, pa lahko upravičimo s tem, da so se pred publiko predstavili prvič. V petek je hkrati izšla tudi zgoščenka s tremi singli kot nekakšna promocija albuma, ki bo izšel jeseni.

     

    V avtorskih skladbah, ki so jih zaigrali, je bilo mogoče zaznati nek nov energičen duh, virtuoznost, močne plesne ritme in kar pravo gnezdo idej. Če bodo s svojim delom tako zavzeto nadaljevali, bodo gotovo uspešno koncertirali še naprej. Njihova glasba je namreč všečna, ne preveč kompleksna in tako dosegljiva širšim množicam, z optimističnimi in lahko zapomljivimi besedili. Ta preprostost in poljudnost pa vsekakor ne vplivata na kvaliteto izvajane glasbe.

    Sorodni članki: