Kratkice (16. teden): Bonobo, Rosalía
Bonobo – Fragments (jan ’22, Ninja Tune)
Fragmenti Simona Greena (aka Bonobo) so vse prej kot izseki ali nepovezani glasbeni okruški. Zdi se, da je sosledje skladb le (dobro) kurirana playlista, ki nam jo priporoči izbrani ponudnik pretočne glasbe. Producentu in DJ-u, ki je razveseljeval z albumi kot sta Black Sands in Migration, tokrat občutno umanjka idej za nadgradnjo melodičnih linij, instrumentacije in izbiro samplov, zato ima celotna zvočna slika neprijeten okus po samoreciklaži. Edina rešitev iz začaranega kroga – sicer povsem prijetne in poslušljive – eterične down-tempo elektronike se zdijo kolaboracije z glasbenimi kolegi Jordanom Rakeiem, Jamilo Woods in Jojijem, ki pa vseeno ne morejo ublažiti splošnega pomanjkanja inovativnosti. E. V.
Skladba “Shadows”:
Rosalía – MOTOMAMI (mar ’22, Columbia Records)
»Una mariposa, yo me transformo« (»Sem metulj, spreminjam se«) so besede, s katerimi katalonska glasbenica Rosalía otvori svoj težko pričakovani tretji album. S tem nakaže skrajni eklekticizem glasbenih stilov, ki segajo od okruškov jazza do reggaetona. Poleg tega, da se ne boji nobenega od njih, se z enako nonšalanco dotika vseh ženskih poželenj, emocij in moči. Vse to dostavlja s svojim zamolklim sopranom, ki smo ga spoznali že na albumu El mal querer, navdahnjenim s tradicijo flamenka, tokrat pa s pridom uporablja tudi njegov govorni aspekt. Raziskovanje ter igranje z zvokom in glasbeno formo se zdi za Rosalío nekaj povsem naravnega, zato ni presenečenje, da tudi nove medije kot je TikTok obvlada z izjemno lahkoto. Upravičeno jo lahko tretiramo kot eno redkih celostnih umetnic mlajše generacije. E. V.
Skladba “Saoko”: