• Datum objave: sobota, 3. februar 2018
  • Voznik (Baby Driver)

    • Režija: Edgar Wright
    • Igralska zasedba: Ansel Elgort, Kevin Spacey, Lily James, Jamie Foxx, Jon Hamm, Eiza Gonzales, CJ Jones
    • Datum izida: 11. marec 2017 (ZDA), 24. avgust 2017 (Slovenija)
    • Ocena: 8/10

    Voznik v svoj relativno kratek, 112-minutni čas trajanja natrpa ogromno vsebine – zaradi za režiserja Edgarja Wrighta značilne montaže v njem ni zapravljen niti trenutek.

    Energičen angleški režiser Edgar Wright je doslej posnel štiri filme: zmagovito sodelovanje s Simonom Peggom in Nickom Frostom je zaznamovalo trilogijo Kornet, Scott Pilgrim proti vsem (Scott Pilgrim vs. the World, 2010) pa je adaptacija istoimenskih stripov Bryana Leeja O’Malleya. Kljub temu da ima lanski Voznik (Baby Driver) več skupnega s slednjim kot z omenjeno trilogijo, ga z vso četverico vsekakor druži dejstvo, da v svoj relativno kratek, 112-minutni čas trajanja natrpa ogromno vsebine – zaradi za Wrighta značilne, tako rekoč popolne montaže, ki je bliskovita, a obenem povsem razumljiva, v njem ni zapravljen niti trenutek.

     

    Mlad Baby (Ansel Elgort) se preživlja s tem, da roparski tolpi, s katero sodeluje, omogoča bliskovit pobeg s kraja zločina. Upa na poravnavo dolga kriminalnemu šefu Docu (Kevin Spacey) in na kasnejše idilično življenje z dekletom, Deboro (Lily James). Precejšnji oviri v tem načrtu predstavljajo Doc, ki se svojemu najboljšemu vozniku ne namerava odpovedati tako zlahka, in vzkipljiva tolpa.

     

    Baby driver

     

    Voznik je film, ustvarjen z neznanskim zanosom: primerjava z vsaj na videz sorodno akcijsko franšizo Prinašalec (The Transporter) bi bila zanj žaljiva. Odlikuje se z izvrstno igro celotne zasedbe ter pikolovsko režijo, ki opravičuje, celo zahteva večkraten ogled, povrhu pa ni predvidljiv. K njegovemu kinetičnemu, bliskovitemu tempu močno pripomore nalezljiva ritmičnost. Tukaj vstopi odlična, raznolika glasba – seveda ne umanjka izvirnemu naslovu istoimenska pesem Simona in Garfunkla.

     

    Babyjevi spektakularni pobegi, čeprav so odlični ter mojstrsko posneti, služijo kot posladek in nikdar ne zasenčijo osrednjega dogajanja. Slednje je usmerjeno v introvertiranega, morda nekoliko avtističnega protagonista, natančneje, v njegova prizadevanja, da bi našel ravnotežje med zločinskim življenjem, v katerega je prisiljen, in dobrosrčnostjo: čustveno dimenzijo filmu dodajata njegova romanca z Deboro in ganljiv odnos z gluhim skrbnikom Josephom (CJ Jones).

     

    Čeprav trilogije Kornet ne dosega povsem, je Voznik osvežujoča zmes akcijskega filma, muzikala in kriminalne drame toliko bolj dobrodošla v času, v katerem je tipičen avtomobilski pregon posnet tako, da je njegovo spremljanje smatrano kot svojevrsten dosežek.

     

    Napovednik za film:

    Sorodni članki: