• Datum objave: ponedeljek, 19. junij 2017
  • Trisha Brown: Set and Reset (Ponastavitev) in Josef Nadj: Canard pekinois (Mračna zveza)

    • Premiera: 8. 6. 2017, Center kulture Španski borci
    • Koreografija: Trisha Brown in Josef Nadj
    • Nastopajo: Luke Thomas Dunne, Ana Štefanec, Jeffrey Schoenaers, Lada Petrovski Ternovšek, Matea Bilosnić in Gilles Noël

    Uprizoritvi Set and Reset ter Canard pekinois druga za drugo odlično izpostavita dva popolnoma različna jezika koreografiranja in uprizarjanja.

    Sezono 2016/2017 so v Centru kulture Španski borci zaključili z dvojnim plesnim večerom, ki sta ga sestavljali Set and Reset/Ponastavitev Trishe Brown in Canard pekinois/Mračna zveza Josefa Nadja. Ponovni uprizoritvi teh del iz osemdesetih let prinašata možnost, da gledalci podoživijo ali na novo izkusijo vsaj delček plesne zgodovine, kar še posebej velja za Set and Reset, pri katerem noben videoposnetek ne zmore celostno zajeti briljantne odrske kompozicije.

     

     

    Set and Reset, eno izmed ključnih del postmoderne koreografinje Trishe Brown, ki je preminula marca letos, spada v cikel njenih strukturiranih del, narejenih za oder. Po avtoričinih besedah naj bi njegova struktura odpirala prostor za duete in trie ter se umikala s periferije odra, za postopek nastajanja pa je zanj značilna specifična metoda razvoja materiala ter kompozicije. Tokratna rekonstrukcija, ki jo je vodila Kathleen Fisher (ena izmed bivših plesalk Trishe Brown), ohranja vse ključne kompozicijske značilnosti te koreografije, identični ostajata tudi kostumografija in zvočna spremljava. Gibalni material, ki je nastal preko improvizacije, sicer teži k fluidnosti, igrivosti in poigravanju z ravnotežjem, značilnostim gibanja Brownove, a izvajalcem (Luke Thomas Dunne, Ana Štefanec, Jeffrey Schoenaers, Lada Petrovski Ternovšek, Matea Bilosnić in Gilles Noël) tega ne uspe v celoti doseči.

     

     

    V nasprotju s Set and Reset se Josef Nadj ni odločil za rekonstrukcijo celotne predstave, ampak je iz nje izluščil le tragičen motiv zgodbe dveh mladoporočencev. Celotno delo je setavljeno iz niza scen v počasnem gibanju, v katere je velikokrat vključen stol ali miza kot rekvizit, po katerem pleza plesalec. To vztrajanje v počasni kvaliteti ob pomoči temne, nevpadljive scenografije in kostumografije ter spremljavi nekoliko otožne glasbe gledalcu omogoči popolno koncentracijo na dogajanje na odru, hkrati pa ustvari melanholično vzdušje. S priredbo je Canard pekinois/Mračna zveza izgubila svojo ostrino in realnost, a zaradi popolne emocionalne nevtralnosti plesalcev ni prestopila meje patetičnosti in je uspela izpostaviti kvaliteto počasnosti. Nadja bomo lahko na odru Španskih borcev videli tudi v prihodnji sezoni, saj bo za skupino EnKnapGroup ustvaril novo delo.

     

     

    Uprizoritvi Set and Reset ter Canard pekinois druga za drugo odlično izpostavita dva popolnoma različna jezika koreografiranja in uprizarjanja. Pri Trishi Brown gre za delo, ki se ukvarja z gibanjem samim, njegovimi lastnostmi ter umeščanjem v prostor, pri Nadju pa zaznamo močno tendenco po teatralnosti in upodabljanju narativa. Prav zaradi tega razkoraka sprožata različne učinke; prvo se izkaže kot igrivo, lahkotno, vzbuja željo po gibanju, drugo je otožno in počasno, EnKnapGroup pa dokaže, da zmore kakovostno uprizoriti oboje.

    Sorodni članki: