• Datum objave: petek, 6. maj 2016
  • Lutz Hübner: Neli ni več

    • Premiera: 12. 4. 2016, Lutkovno gledališče Ljubljana
    • Režija: Jaša Koceli
    • Dramaturgija: Eva Mahkovic
    • Igrajo: Asja Kahrimanović, Matevž Müller, Lena Hribar, Sara Gorše, Jernej Čampelj

    Uprizoriteljem je uspelo v zgodbo vliti svetlobo in upanje, tako da energija ob koncu ni tragična, ampak vesela, festivalska.

    Ljubljansko lutkovno gledališče je 12. aprila na odru pod zvezdami predstavilo novo predstavo Neli ni več, s katero je stopilo ob bok klasičnim slovenskim gledališčem. Predstava namreč ne vsebuje lutk, ampak resnične igralce.

     

    Neli ni več je zgodba o bendu #hešteg, ki se pripravlja na festivalski nastop. Sicer različni karakterji tvorijo harmonično skupino, ki jo gledalec spozna skozi njihove glasbene vaje. Slednje prekine tragična novica, da vokalistka Neli (Lena Hribar) umira. Člani skupine se znajdejo pred težko dilemo: ali nadaljevati s pripravami na nastop ali razpustiti bend in podpreti Neli?

     

    Predstava žanrsko sodi v na novo uveljavljeno podzvrst romance “sicklit” (sestavljenka besed sickness (bolezen) in literature (literatura)). Zanjo je značilna tema neozdravljive bolezni, pomešana z elementi depresije, seksualnosti in najstniške ljubezni. Poznana je postala ob izdaji knjige Krive so zvezde Johna Greena, njene zametke pa lahko najdemo že v knjigah Charlesa Dickensona.

     

    Scenografsko je predstava postavljena v najstniško razmetano sobo, polno glasbil in nepotrebne “krame”. Ker pa sama zgodba govori o glasbeni skupini, v uprizoritvi ne manjka dobrih pesmi. Miha Petric in Gašper Torkar sta ustvarila živahne ritme prepletene s preprostimi besedili, ki hkrati sprostijo in spodbudijo morbidno igro usode. Kostumografija (Branka Pavlič) sledi trenutnim najstniškim modnim trendom, za konec predstave pa je kostumografka igralce odela v obleke, ki spominjajo na bistvo tega gledališča – lutke.

     

    Očitno je, da celotna ekipa, s poudarkom na igralcih, Hübnerjevo besedilo globje razume in se zaveda njegovega pomena za mlade, kar je razvidno predvsem iz odrske igre. Uprizoritev je napolnjena s kombinacijo čustveno nabitih, sproščenih in nelagodnih prizorov, kar igralci doživeto in tekoče predstavijo, hkrati pa dodajo v gledališčih prevečkrat pozabljeno vrlino – najstniško igrivost. To poudarjam, ker je lutkovno gledališče primarno namenjeno mladim in zato je lahko tema “sicklita” hitro pretemačna in težko razumljiva. Uprizoriteljem je uspelo v zgodbo vliti svetlobo in upanje, tako da energija ob koncu ni tragična, ampak vesela, festivalska.

     

    V celoti je Neli ni več preprosta predstava s kompleksnejšim sporočilom, ki prinaša svežino v repertoar Lutkovnega gledališča Ljubljana. Predstava mladim gledalcem nudi lekcijo o prijateljstvu, zvestobi ter pogumi in zato ni pomembna le s stališča umetnosti, ampak tudi kot izviren element pri izobraževanju.

    Sorodni članki: