11. november, 2019 / Film/TV / Reportaža

V pričakovanju jubilejnega LIFFa

Aljaž
Vogrin

HIS F(X)
urednistvo@koridor-ku.si

Oktobra leta 1990 se je v Cankarjevem domu odvil prvi Film Art Fest (FAF), katerega cilj je bil zastopanje evropskega in svetovnega umetniškega filma v slovenskem prostoru. FAF se je sčasoma preimenoval v LIFFe, ki se je od skromnega začetka z zgolj trinajstimi projekcijami v 30 letih razvil v velikopotezni festival, ki je vsako leto obvezna destinacija slehernega slovenskega filmofila. Pri tem seveda ni pozabil na svoje začetno poslanstvo.

Jubilejni 30. Ljubljanski mednarodni filmski festival (LIFFe) bo potekal od 13. do 24. novembra 2019. Odvijal se bo v Kinodvoru, Kinu Komuna, Cankarjevem domu, Slovenski kinoteki, Kinu Bežigrad, Mariboxu, Kinu Metropol Celje ter v Anton Podbevšek Teatru Novo Mesto, obsegal pa bo 101 celovečerni film in tri sklope kratkih filmov.

Tudi letos bodo na LIFFu predvajani filmi številnih znamenitih režiserjev. Sklopa »Posvečeno« bo deležen kontroverzni ameriški režiser Abel Ferrara, ki bo festival pogostil še svojim novim filmom Tommaso in ga, kar je pomembneje, tudi obiskal.

Sklop »Retro« bo posvečen nedavno preminuli režiserki Agnes Varda, eni ključnih figur Francoskega novega vala, znani po družbenokritičnih dokumentarcih. Tretji in zadnji sklop, namenjen retrospektivi, se imenuje »Fokus« ter se tiče kubanskega filma 60. let, čeprav bodo v njem prisotni tudi novejši kubanski celovečerci in kratki filmi.

Kar se tiče novejših filmov, ki bodo zaobjeti v sklopih Perspektive, Predpremiere, Kralji in kraljice, Panorama svetovnega filma, Ekstravaganca, Kinobalon in Evropa na kratko, bo švedski režiser Roy Andersson prispeval film O neskončnosti, ki utegne prepričati kljub pičlim 73 minutam. Američan Terrence Malick se je, nasprotno, vrnil k celovečercem, ki si to ime zares zaslužijo – njegov zgodovinski film Skrito življenje (A Hidden Life) traja kar 180 minut. Roberta Pattinsona, ki se je v veliki meri distanciral od komercialnih projektov, lahko vidimo v atmosferični srhljivki Svetilnik (The Lighthouse): režiser Robert Eggers je z njo, svojim drugim filmom, znova v velikem slogu opozoril nase.

Parazit (Gisaengchung) korejskega avtorja Bong Joon-hoja je bil v Cannesu soglasno nagrajen z zlato palmo in mnoge publikacije so ga razglasile za enega najboljših filmov leta. Veseliti se gre tudi najnovejšega celovečerca japonskega čudaka (kot ga je duhovito označil Simon Popek) Takashija Miikeja, ki bo postregel s Prvo ljubeznijo (Hatsukoi) – zdi se, da gre za biser v skrajno obsežni filmografiji tega razvpitega in neznansko delovnega režiserja. Werner Herzog, ki je bil na lanskem LIFFu deležen retrospektive, je letošnji festival obogatil z dramo Družinska romanca d. o. o. (Family Romance, LLC). Nov film Romana Polanskega, na katerega je čakal dolga leta, govori o aferi Dreyfus in se znamenitemu ustvarjalcu poda že zaradi njegovega židovskega porekla. Zaradi sporne politike Netflixa pa bo umanjkala odlično sprejeta kriminalna drama Irec (The Irishman) Martina Scorseseja.

Slovenski film in televizijo bodo zastopali Metod Pevec (Jaz sem Frenk), Matevž Luzar in Klemen Dvornik (Jezero), ter Gregor Božič (Zgodbe iz kostanjevih gozdov).[

Celoten program je dostopen na naslednji povezavi.