25. januarja, 2020 / Film/TV / Recenzija
Študent primerjalne književnosti na filofaksu, kitarist, ljubitelj osladnih pop komadov iz sedemdesetih, Wagnerjevih glasbenih dram in nizkoproračunskih B filmov.

The Boys (1. sezona)

Režija: Eric Kripke
Igralska zasedba: Karl Urban, Jack Quaid, Anthony Starr, Erin Moriarty, Dominique McEligott, Jessie T. Usher, Laz Alonso, Chace Crawford, Tomer Capon, Nathan Mitchell
Datum izida: 26. julij 2019 (Amazon Prime)
Ocena: 9/10

Se vam zdi, da je filmski program komercialnih kinodvoran prenatrpan s heroji v oprijetih kostumih, ki rešujejo svet? Ste se naveličali vizualno utrujajočih akcijskih prizorov? Si želite, da bi se obdobje prevlade superherojskih filmov končalo? Vas boli glava ob preprosti misli na nov sklop nadaljevanj, remakeov in rebootov, ki sta jih oznanila Marvel in DC?  Potem je nova Amazonova serija The Boys kot nalašč za vas. Temen in ciničen obrat superjunaške zgodbe, ki deluje kot dekonstrukcija žanra in se sprašuje, kako bi dejansko bil videti naš vsakdan, če bi bitja z nadnaravnimi močmi zares obstajala.

Spoznajte monolitsko korporacijo Vought, pod katero spada elitna skupina izjemnih posameznikov imenovana The Seven, ki je v svojem bistvu zverižena odslikava Lige pravičnih. Kaj se zgodi, ko na Supermana, Wonder Woman, Flasha, Batmana in Aquamana pogledamo skozi prizmo neizprosne realnosti? Nastanejo Homelander (Anthony Starr), Queen Maeve (Dominique McEligott), A-Train (Jessie T. Usher), Black Noir (Nathan Mitchell) in Deep (Chace Crawford), ki so od prvega do zadnjega egoisti, ki za svetniško zunanjo podobo skrivajo osebnosti, prežete s perverzijami in frustracijami. Reševanje sveta pa ni njihova edina naloga. Vought ni le organizacija, ki jim omogoča podporo v boju proti zlobnežem, ampak si jih lasti kot blagovne znamke. Iz njihove zunanje podobe tako nastajajo reklame za kosmiče, akcijski filmi, zobne paste, pivo in še in še. Široke množice jih idealizirajo in tretirajo kot superzvezdnike, kar v blagajno Voghta prinese ogromne količine denarja. Tu se zarišejo vzporednice z Disneyem, ki ima prav tako monopol nad produkti, na katere smo potrošniki še iz otroštva sentimentalno navezani, kar seriji doda ostro satirično os.

Zgodbo spremljamo s perspektive skupine The Boys, majhnega društva, ki se specializira v  pobijanju superherojev. Njeni člani so večinoma žrtve kolateralne škode, ki jo med svojimi pustolovščinami za sabo pustijo leteča bitja v ogrinjalih. Med njih spada tudi Hughie (Anthony Quaid), ki mu na drogah podivjani A-Train ponesreči ubije dekle. Čeprav je boječ, neprepričan vase in neusposobljen, se odloči, da bo stopil na pot krvi in maščevanja, z enim samim ciljem: izpostaviti superheroje takšne, kot v resnici so. Zgodba je zamišljena tako, da gledalec simpatizira s člani Boysov, medtem ko superherojem tokrat pripade vloga zlikovcev. Če ste jih torej do grla siti, vam serija ponuja edinstveno katarzično izkušnjo, saj si boste že po uvodnih minutah prvega dela serije želeli, da Boysi vaše otroške vzornike predelajo v spektakularne eksplozije krvi in letečih okončin.

Kljub temu dogajalni potek ni tako idejno enoznačen. Mesto v sedmici namreč dobi Starlight (Erin Moriarty). Njena pričakovanja o herojskem življenju trčijo v obratno realnost, ko se zave, da večino njenega delovnika ne sestavlja reševanje nemočnih, ampak poziranje za oglase, udeležbe na gala dogodkih in sestanki z ekipo za trženje. Kot idealistka se bori, da bi živela moralno neoporečno življenje, kot superheroji v stripih, a se njena prizadevanja hitro izjalovijo. Njena zgodba se razvija vzporedno s Hughiejevo, kar gledalcem omogoča, da dobijo obojestranski pogled na konflikt med sedmico in Boysi.

Osrčje serije in glavno gonilno silo Boysov predstavlja lik Billiyja Butcherja, ki ga je karizmatično upodobil Karl Urban. Igralcu se vloga robustnega vodje dobro prilega, saj s svojo prezenco v kombinaciji z neobrzdanim cinizmom ukrade vse prizore, v katerih nastopa. Izginotje njegove boljše polovice, v katerega je vpleten sam Homelander, pa je primarni povod za sovraštvo in prezir, ki ga čuti. V tem sta si s Hughiejem izjemno podobna, zato se Billy odloči, da ga bo v vlogi mentorja vpeljal v težaven in nemalokrat umazan posel pobijanja superherojev. Tudi preostala igralska zasedba je fantastična, kar je presenetljivo, saj v seriji nastopajo dokaj neznani obrazi. Predvsem Anthony Starr je v lik Homelanderja uspel vnesti dobršno mero ranljivosti, ki v povezavi z njegovo neprebojnostjo in narcisoidnostjo ustvarja večplasten lik, ki je precej bolj zanimiv kot Superman. Pohvale si zaslužita tudi Tomer Capon in Laz Alonso, ki v stranskih vlogah dopolnjujeta preostanek Boysov. Skupinica odpadnikov kot enota deluje brezhibno. Njihova interakcija je izjemno dinamična, piko na i pa doda še precizen komični tajming in slikovita karakterizacija. Gotovo vas noben prizor z Boysi ne bo pustil ravnodušnih.

The Boys torej ni le generična serija za hitro potrošnjo, ampak je brezkompromisen odsev stanja komercialne filmske industrije. Skozi lik Stralight se obregne tudi ob spolne škandale, ki  pretresajo Hollywood in so marsikomu odnesli kariero. Spremljamo njeno težavno soočanje s krivico, ki ji je bila storjena in njen počasen vzpon, ko si skuša povrniti samospoštovanje. Ti prizori so do gledalca neizprosni, v povezavi s črnim humorjem pa postajajo že groteskni, in s tem občinstvo soočajo z realnostjo vsakdana v zabavni industriji. The Boys se torej ne drži ustaljenih principov superherojskega žanra, ne zanaša se na preoblije akcijskih prizorov, črno-belo karakterizacijo in nujno potreben srečen konec, ampak se nasloni na zanimive, večplastne like, ki nato ustvarijo konflikt, ki nima dobre ali slabe strani, in nima herojev ali zlikovcev. Pred nami tako ostane le cikel ponavljajočega se nasilja, kjer ni nobenega zmagovalca, ampak sami poraženci.