25. 2. 2021 / Film/TV / Recenzija

Malcolm & Marie

Režija: Sam Levinson
Igralska zasedba: Zendaya, John David Washington
Datum izida: 5. februar 2021 (Netflix)
Ocena: 7 

Po odlogu snemanja druge sezone serije Evforija (Euphoria, 2019) zaradi pandemije sta Sam Levinson in Zendaya združila moči v koronaprijaznem projektu, Malcolm & Marie, črno-beli drami o sivinah romantičnih razmerij. Film z zgolj dvema igralcema jim je z omejeno ekipo uspelo ob upoštevanju preventivnih covidnih ukrepov posneti v dveh tednih. Kljub nekaterim vsebinskim pomanjkljivostim gre za primer, ki lahko tako zaposlene v filmski industriji kot gledalce navda z upanjem, saj dokazuje, da je tehnično dovršene izdelke možno ustvariti tudi ob okleščenih snemalnih pogojih. To še posebej drži, če upoštevamo, da so film posneli v negotovem ozračju junija 2020 in ne sedaj, ko tudi največji blockbusterji že nadaljujejo produkcijo.

Malcolm je mlad režiser, ki si po zmagoslavni premieri svojega filma obeta enako zmagoslaven zaključek proslavljanja s svojim dekletom Marie. Zgodba se začne, ko se protagonista po dolgem večeru vrneta domov. A že ob vstopu v hišo je med njima čutiti napetost. On se zdi nekako opit od lastne veličine, ona brezbrižno naveličana njegovega egotripa. Ona trdi, da svoje nejevolje noče spremeniti v prepir, on vseeno vrta vanjo. Tako se spustita v prerekanje o njegovem zahvalnem govoru ter navdihih za scenarij, vrednosti svojih talentov, razlogih, zakaj sta skupaj in svojem dojemanju ljubezni.

Enotnost kraja, časa in dogajanja, ki ji film sledi, je sicer zanimivo izhodišče, ki ga spričo prevlade večplastnih pripovedi, prepletenih s flashbacki, ne vidimo prav pogosto. A prav časovna zgoščenost besednih dvobojev, ki se odvrtijo pred našimi očmi, iz scenarija naredi prej teatralno študijo vseh možnih min, ki bi lahko razstrelile neko zvezo, kot pa pristno pričevanje o tem, kako notranji boji dveh posameznikov vplivajo na njun odnos. Tako kot skuša Malcolm vedno znova priklicati Marie in jo išče po njunem prostornem bivališču, tako se mu Marie vedno znova izmika. Vsakič, ko se pobotata in se Malcolm za trenutek oddalji, jo preplavi nova bolečina, glede katere se bosta ponovno sprla.

Krute, pretresljive in ganljive izjave – naj so očitki ali izpovedi – se vrstijo ena za drugo in prav tako kot ljubimca drug drugemu ne pustita zmage, tudi nam ne privoščita heroja, za katerega bi lahko navijali. Igralca se drug v drugega zaganjata s serijo udarnih argumentov, ki nas vseskozi vabijo na stran enega ali drugega. Žal se moč teh monologov ne sestavi v enako močno celoto, četudi se enkrat v svoji ranljivosti, drugič v brutalnosti zdijo kot mokre sanje vsakega igralca med pripravami na avdicijo za akademijo.

Protagonista postopoma razkrivata svojo skupno preteklost, vendar ta ostane pri besedah, namesto da bi bila očitna iz njunega odnosa. Skozi vse besedne dvoboje se prikazana zveza ne izoblikuje do točke, ko bi lahko razbrali, ali opazujemo prepir apokaliptičnih razsežnosti, popoln razdor razmerja in vseh njegovih gradnikov, ali pa gre zgolj za igro, v kateri sta oba igralca dobro utečena. Trenutki, ko ob sogovornikovih besedah obnemita, učinkujejo kot namerni premori, protinapadi pa kot odmerjeni udarci.

Skupek tega je film, ki prej kot študija odnosa učinkuje kot študija igre. Glavna igralca sta prepričljiva in zavzeta, kinematografija je elegantna, hiša, v katero je film postavljen, uspešno zavzame vlogo tretjega protagonista. Še scenarij sploh ni slab, četudi mu čisto vseh niti ne uspe povezati v smiselno celoto. A gre za film, ki nam ne pusti pozabiti, da je film. Občasno nam ne pusti spregledati niti tega, da je v bistvu gledališka igra, zamaskirana v film. Maska je sicer odlična, ampak gledalcu zakrije pristne izraze, ki bi lahko nastali pod njo.

Malcolm & Marie se zdi kot kolaž svojih predhodnikov, zlepljenka prepirov drugih parov, melodramatičnih momentov drugih filmov in klimaksov drugih zgodb. Prikazati hoče hkrati prvi in zadnji prepir v nekem razmerju. Ker skuša narediti vse, na koncu izvede bore malo, saj tako film kot prepir ne doseže vrhunca in ne ponudi razpleta ali katarze. Film se zaključi z mislijo, ki je prosevala skozi vse dogajanje – tanka je meja med ljubeznijo in sovraštvom. V primeru Malcolma in Marie je morda celo neobstoječa. Mogoče bi se noč končala povsem drugače, če bi Malcolm na začetku za Marie pustil kako žlico makaronov.

MALCOLM & MARIE