Koridorjev komentar podelitve oskarjev 2016
Letošnji oskarji so večinoma potekali po pričakovanjih, vseeno pa so poskrbeli za nekaj presenečenj. Že pred samo podelitvijo je največ kritik letelo na račun neraznolikosti, ko so temnopolti zvezdniki pozivali k bojkotu, kar je za rdečo nit izkoristil tudi voditelj Chris Rock. V uvodnem monologu se je sicer pošalil na svoj račun (»če bi nominacije potekale za voditelja, te službe sploh ne bi dobil«) in tudi na račun koga drugega, sklenil pa je v bolj resnem tonu – opozoril je na to, da je glavni problem, ki se kaže v ničnih ali maloštevilnih nominacijah temnopoltih, pomanjkanje priložnosti za dobre vloge. V tem duhu je nadaljeval skozi celotno podelitev, ki jo je sicer vodil mnogo bolje kot lani Neil Patrick Harris, vseeno pa ni uspel poskrbeti za zapomnljiv trenutek, kot je recimo predlani storila Ellen.
Kot vsako leto je Akademija tudi letos popravljala krivice; oskarja za najboljšo izvirno glasbeno podlago je po šestih nominacijah dobil italijanski mojster Ennio Morricone, kipec pa je končno pripadel tudi Leonardu DiCapriu – na tem mestu se sprašujemo le to, iz koga se bo internet norčeval sedaj. V tehničnih kategorijah je prevladal Pobesneli Max s kar šestimi oskarji, in čeprav so se mu »pomembnejše« kategorije izmuznile, je letošnji zmagovalec v številu prejetih oskarjev. Pozitivnih presenečenj je bilo kar nekaj. Ex Machini je pripadel oskar za posebne vizualne učinke, in veseli smo, da tako izjemen film ni ostal praznik rok, odlični Mark Rylance je dobil oskarja za stransko vlogo v filmu Most vohunov ter dokazal, da nostalgija po Rockyju ni tako močna, kot je bilo napovedano na stavnicah, kjer je dominiral Stallone. V večini kategorij je vse potekalo po pričakovanjih (stranska ženska vloga, glavna ženska vloga, animirani celovečerec, tujejezični film itd.).
Največje negativno presenečenje je bil oskar za najboljšo izvirno pesem, ki je šel v roke cvilečega Sama Smitha za komad Writings on the Wall – naj omenimo, da gre verjetno za najslabši Bondov komad v zgodovini, porazen pa je bil tudi Smithov nastop. Zmago bi si nedvomno bolj zaslužila Lady Gaga s komadom Till It Happens To You, ki si je s svojo močno interpretacijo pridobila celo stoječe ovacije. V vsakem primeru pa je negativne kritike vredno dejstvo, da so bili samo trije izmed nominiranih glasbenikov izbrani, da nastopijo v živo. To je tudi eden izmed razlogov, da se je nominiranka Anohni (Manta Ray) odločila za bojkot.
Kipec za najboljši film je v nasprotju z vsemi ugibanji, ki so napovedovala Povratnika, dobil film V žarišču, ki verodostojno predstavi delovanje zagrizene skupine raziskovalnih novinarjev, ki so razkrili škandale v zvezi s spolnimi zlorabami v okviru Katoliške cerkve. V kratkem času je na to temo izšlo kar nekaj filmov (The Hunting Ground, V žarišču (Spotlight), Klub (El Club), El Bosque de Karadima), zato ni nič čudnega, da je imela Akademija letos več posluha za ta epidemičen problem, kar nakazuje v smer pozitivnih družbenih sprememb (vsaj na tem področju). Po drugi strani pa ne preseneča, da so za najboljši film izbrali ravno V žarišču, ki Američane prikazuje v najlepši luči – vemo namreč, da si zelo radi čestitajo za svoja junaštva. Zanimivo pa je, da je najboljši film dobil skupno le dva oskarja, kar se ni zgodilo že od leta 1952. Ne glede na to, da Pobesneli Max ni uresničil naših napovedi, bo zagotovo ostal v spominu kot eden izmed največjih filmov leta 2015, Povratnik pa tudi ni postal čisti osmoljenec, saj je odšel domov s tremi kipci, med drugim tudi za režijo.
To bi bilo na kratko vse, spomnimo pa se, da smo pred oskarji poskušali napovedati zmagovalce. Za prvič nam niti ni šlo tako slabo, saj smo jih pravilno napovedali 10 (v odebeljenem tisku) od skupno 24, kar predstavlja dobro tretjino. Na spodnjem seznamu najdete vse (po vrstnem redu podeljevanja):
Izvirni scenarij: V žarišču
Prirejeni scenarij: Velika poteza
Stranska ženska vloga: Alicia Vikander (Dansko dekle)
Kostumografija: Pobesneli Max: Cesta besa
Scenografija Pobesneli Max: Cesta besa
Maska in oblikovanje pričesk Pobesneli Max: Cesta besa
Fotografija: Emmanuel Lubezki (Povratnik)
Filmska montaža: Pobesneli Max: Cesta besa
Montaža zvoka: Pobesneli Max: Cesta besa
Mešanje zvoka: Pobesneli Max: Cesta besa
Posebni vizualni učinki: Ex Machina
Kratkometražni animirani: Bear story
Animirani celovečerec: Vrvež v moji glavi
Najboljši igralec v stranski vlogi: Mark Rylance (Most vohunov)
Kratkometražni dokumentarni film: A Girl in the River: The Price of Forgiveness
Dokumentarni celovečerec: Amy
Kratkometražni igrani film: Stutterer
Najboljši tujejezični film: Savlov sin
Najboljša izvirna glasbena podlaga: Ennio Morricone (Podlih osem)
Najboljša izvirna pesem: “Writings on the Wall” iz Spectre
Režija: Alejandro Gonzalez Inarritu (Povratnik)
Glavna ženska vloga: Brie Larson (Soba)
Glavna moška vloga: Leonardo Dicaprio (Povratnik)
Najboljši film: V žarišču