V četrtek se začenjata ljubljanski Film pod zvezdami in domžalski Kino v parku
Med 2. in 25. julijem se bo na grajskem dvorišču Ljubljanskega gradu odvijal Film pod zvezdami. Ob 21:30 ga bo odprla projekcija filma Sol zemlje (The Salt of the Earth) Wima Wendersa in Juliana Ribeira Salgada, »nežna, zapeljiva biografija legendarnega brazilskega fotografa Sebastiãa Salgada« (Andrew Pulver, The Guardian). Dan zatem bo predpremierno predvajan film Daleč od ljudi (Loin des hommes), priredba Camusove kratke zgodbe Gost, ki se – kot so zapisali na Kinodvorovi spletni strani – »ponaša z igralskim nastopom (tokrat francosko in arabsko govorečega) Vigga Mortensena ter izvirno glasbo Nicka Cava in Warrena Ellisa«. Francoski režiser David Oelhoffen je o svojem najnovejšem umotvoru dejal, da gre »za zgodbo o dveh ljudeh, dveh obstrancih, in o tem, kako težko je zares poznati drugega človeka, kako težko je vzpostaviti bratski odnos«. Nadalje bodo v sklopu »najbolj zvezdnatega kina v mestu« predvajane še naslednje stvaritve: Nolanovo Medzvezdje (Interstellar), ki se po presoji Aljaža Vogrina »ponaša z brezhibno režijo in prav takimi posebnimi učinki, z igro, ki je zmeraj dobra in mestoma izvrstna, a žal tudi z zapletom, ki je tako visokoleteč, da ga ne more brez spodrsljajev izpeljati nihče, niti tisti, ki je imel dovolj domišljije, da si ga je izmislil in bil obenem dovolj ambiciozen, da se ga je odločil izpeljati« (za celotno recenzijo gl. http://koridor-ku.si/recenzije/medzvezdje-interstellar/), Gemma Bovary, film režiserke Anne Fontaine, ki mu »ne manjka značilnega francoskega temperamenta, začinjen pa je z izvirnimi humornimi zapleti in scenami idilične francoske pokrajine, ob katerih gledalca zamika, da bi se tudi sam preselil v kakšno tamkajšnje podeželsko mestece« (za celotno kratkico Lare Paukovič gl. http://koridor-kriziscaumetnosti.blogspot.com/2014/11/filmtv-liffe-kratkica-o-izbranem-filmu_71.html), Leviatan (Leviafan) Andreja Zvjaginceva, ki nadaljuje režiserjevo »psihološko obravnavo odnosov ruskega proletariata, analizo ljudi, ki so jih neizprosni življenjski pogoji pripeljali do meje razčlovečenja« (za celotno recenzijo Andraža Meleta gl. http://koridor-ku.si/recenzije/leviatan-leviafan/), pri čemer nas, kot je v svoji kratkici pojasnil Tine Kolenik (http://koridor-kriziscaumetnosti.blogspot.com/2014/11/filmtv-liffe-kratkica-o-izbranem-filmu_45.html), »tipično ruska atmosfera […] na tem čustvenem vrtiljaku celo pot obmetava z grdimi občimi družbenimi resnicami, drznimi paralelami med današnjo vladajočo strujo in krščanstvom ter nas izpusti šele z bolečim skokom z našega sedeža, poberemo pa se čustveno izmučeni, lucidno razsvetljeni in absolutno prevzeti«, letošnji oskarjevec Birdman, Iñárritujeva »meta-narativna črna komedija, ki venomer niha med zelo dobrim in odličnim in pogosto kar poka od energije ter ne dopušča mežikanja« (za celotno kratkico Aljaža Vogrina gl. http://koridor-kriziscaumetnosti.blogspot.com/2014/11/filmtv-liffe-kratkica-o-izbranem-filmu_28.html, za obsežnejšo recenzijo Aleša Oblaka pa gl. http://koridor-ku.si/recenzije/birdman/), Bacek Jon film (Shaun the Sheep Movie), v katerem se »Aardmanova plastelin in vata uspešno neposredno merita s senčenjem, poligoni in fizikalnimi simulacijami dandanašnje animacije« (David James, We Got This Covered) in je »privrženost “dobremu” gospodarju [kmetije] […] odeta v tako duhovite gege in šarm, kot da ovc na kmetijah ne koljejo, ampak le strižejo« (Marcel Štefančič, jr., Mladina), Chazellov Ritem norosti (Whiplash), ki je »s pogosto rabo detajla, hitrimi rezi in nenadnimi švrki kamere velikokrat vreden svojega naslova« in »ki vse učinke doseže s srčno glasbo, odlično igro, pikolovsko režijo in kompleksnim odnosom glavne dvojice likov« (za celotno recenzijo Aljaža Vogrina gl. http://koridor-ku.si/recenzije/ritem-norosti-whiplash/), Östlundova Višja sila (Force Majeure), ki smo jo uvrstili v Koridorjev uredniški izbor najboljših filmov preteklega leta, z utemeljitvijo, da gre za »hladno in večplastno študijo človekove (zasužnjujoče?) vpetosti v naravno in družbeno realnost ter nespregledljivo ironično-satiričen, kot britev oster pretres človekovega samoobčutenja, “tradicionalnih” – patriarhalno podloženih – spolnih in družinskih vlog ter s temi povezanih pričakovanj, pritiskov, nelagodij in, vsaj potencialno, katastrofalnih posledic« (za celotno kratkico in izbor, ki sva ga pripravila Anja Štuhec in Blaž Cotman, gl. http://koridor-kriziscaumetnosti.blogspot.com/2015/01/film-tuje-izbor-koridorjevega-filmskega.html, za obsežnejšo recenzijo Dejana Burgarja pa gl. http://koridor-ku.si/recenzije/visja-sila-force-majeure/), Millerjev najnovejši Pobesneli Max s podnaslovom Cesta besa (Mad Max: Fury Road), ki je požel tako rekoč vsesplošno odobravanje kritikov in je po besedah Richarda Roeperja (Chicago Sun-Times) »perfektno, čudovito, fantastično odštekan« spektakel, Glatzerjeva in Westmorelandova stvaritev Še vedno Alice (Still Alice), v kateri Julianne Moore odigra svojo življensko vlogo, »zaradi katere se gledalec zamisli nad liberalnostjo rabe fraze “želim si te pozabiti” (za celotno recenzijo Nike Švab gl. http://koridor-ku.si/recenzije/se-vedno-alice-still-alice/), Citizenfour Laure Poitras, »izjemen [dokumentarni] film, ki se gleda kot odličen vohunski triler, napet in političen, le da je boljši«, in sicer, »ker je resničen« (za celotno kratkico Rubna Franka gl. http://koridor-ku.si/reportaza/2260/), Erlingssonove unikatne Zgodbe o konjih in ljudeh (Hross í oss), ki niso »le film o konjih in ljudeh, ampak film o moralnih dilemah, ki si jih drug drugemu postavljajo ljudje in konji« (Marcel Štefančič, jr., Mladina), 45 let (45 Years), ganljiva drama angleškega režiserja Andrewa Haigha, v kateri »briljirata Charlotte Rampling in Tom Courtenay v vlogah zakoncev srednjih let, ki se soočata s skrivnostmi iz preteklosti« (Jožica Grgič, Delo), Tyldumova Igra imitacije (The Imitation Game), »film o grozovitem času druge svetovne vojne«, ki »s pripovedjo začenja malo kasneje, v zdruzasto deževnem in zadrtem Manchestru leta 1951 – z “zanimivejšo” retrospektivo protagonista [Alana Turinga] v neki drugi kritični situaciji, saj sta izid in potek vojne […] splošno znana« (za celotno recenzijo Veronike Šoster gl. http://koridor-ku.si/recenzije/igra-imitacije-the-imitation-game/), Ni je več (Gone Girl), Fincherjeva ekranizacija istoimenske romaneskne uspešnice, ki je po presoji Veronike Šoster kljub scenarističnim pomanjkljivostim »izdelan[a] mojstrsko«, igra pa je takisto »izjemna – Ben Affleck se popolnoma stopi z vlogo Nicka, Rosamund Pike je kot njegova Amy zelo prepričljiva, oba pa zares zablestita v drugi polovici filma, ko se začnejo bolj intenzivno kazati njune skrite plasti osebnosti« (za celotno recenzijo gl. http://koridor-kriziscaumetnosti.blogspot.com/2014/11/filmtv-tuje-recenzija-filma-ni-je-vec.html), Ex Machina, s katero je uspelo angleškemu režiserju Alexu Garlandu »ustvariti srhljivo in poglobljeno dramo«, ki »na intimen način prevetri vprašanje, kaj pomeni biti človek« (za primerjalno recenzijo filmov Chappie in Ex Machina, ki jo je napisala V. Šoster, gl. http://koridor-ku.si/recenzije/primerjalna-recenzija-filmov-chappie-in-ex-machina/), Teorija vsega (The Theory of Everything) Jamesa Marsha, ki je po besedah Špele Elizabete Gale »navdihujoč prikaz življenja enega največjih umov našega časa, svetovno priznanega astrofizika Stephena Hawkinga« (za celotno recenzijo gl. http://koridor-ku.si/recenzije/teorija-vsega-the-theory-of-everything/), Beauvoisova Cena slave (La rançon de la gloire) kot »očarljiva mešanica socialnega realizma in chaplinovske komike« (Guy Lodge, Variety), G. Turner (Mr. Turner), v katerem nam angleški režiser Mike Leigh »predstavi življenje in delo Josepha Mallorda Williama Turnerja«, pri čemer gre obenem za enega »redkih primerkov vizualno razkošnih del« v režiserjevem opusu, ob vizualni zasnovi pa je glavni adut igralec Timothy Spall, ki »odlično upodobi raznovrstna čustvena stanja godrnjajočega umetnika« (za celotno recenzijo Mihe Veingerla gl. http://koridor-ku.si/recenzije/g-turner-mr-turner/), film Poštarjeve bele noči (Belje noči poštalona Alekseja Trjapicina), s katerim je ruski režiser Andrej Končalovski »ustvaril delikatno, melanholično, mestoma komično, pogosto povsem neznatno filmsko pastoralo, nežno, vijugasto žalostinko za podeželskim življenjem na robu izginotja« (Lee Marshall, Screen Daily), ki jo »odlikujeta prelepa (sicer digitalna) fotografija in pristnost njenih maloštevilnih, a zanimivih protagonistov« (Bojana Bregar, Ekran), Foxcatcher, »osupljivo hipnotična, vseskozi napeta psihološka drama«, celo »magnum opus, ki nesporno bleščeče dopolnjuje Millerjevo še dokaj kratko, a nezanemarljivo filmografijo« (za celotno kratkico Anje Štuhec gl. http://koridor-kriziscaumetnosti.blogspot.com/2015/01/film-tuje-izbor-koridorjevega-filmskega.html), Bogdanovichev zadnji film Takšna pač je (She’s Funny That Way), o katerem je Zdenko Vrdlovec v Dnevniku zapisal, da »ni samo komedija zmešnjav«, temveč »prav imenitna, zabavna in duhovita komedija zmešnjav, toda takšna je tudi zato, ker je obenem pastiš lubitschevske in še bolj screwball ali “prismojene” komedije iz hollywoodske zlate dobe«, ter Amy, dokumentarec Asifa Kapadie o »meteorskem vzponu in tragičnem padcu britanske kraljice soula Amy Winehouse« (režiser svojo stvaritev opisuje kot »zelo temačen film o ljubezni« in »o človeku, ki hoče biti ljubljen, o nekom, ki ljubezen potrebuje, a je ne dobi vedno«).
Istočasno kot Film pod zvezdami se začenja tudi domžalski poletni Kino v (Češminovem) parku. Potekal bo do 18. julija, poleg nekaterih filmov, ki bodo prav tako predvajani v sklopu ljubljanskega dogodka (Ex Machina, Medzvezdje, Pobesneli Max: Cesta besa in Takšna pač je), pa si bomo lahko ogledali še Završnikov celovečerni prvenec Pot v raj, ki je osvojil nagrado občinstva na lanskoletnem Festivalu slovenskega filma (za komentar festivala in filma, ki ga je napisala Maša Pelko, gl. http://koridor-kriziscaumetnosti.blogspot.com/2014/09/filmtv-domace-komentar-17-festivala.html) in »je – kljub svojim pomanjkljivostim – za slovenski prostor dobrodošel in svež film« (za celotno recenzijo Andraža Žnidarčiča gl. http://koridor-kriziscaumetnosti.blogspot.com/2014/10/filmtv-domace-recenzija-filma-pot-v-raj.html), romantično vojno dramo Saula Dibba Francoska suita (Suite française), posneto po istoimenskem romanu judovske pisateljice Irène Némirowsky, Vaughnovo stvaritev Kingsman: Tajna služba (Kingsman: The Secret Service), ki je po besedah Aljaža Vogrina »neznansko zabaven film« ter »nekakšen protistrup za tiste, ki se jim zdijo nedavni filmi z Bondom preresni, in obenem zlahka znanilec franšize« (za celotno kratkico gl. http://koridor-kriziscaumetnosti.blogspot.com/2015/03/filmtv-tuje-totedenska-kratkica-o_15.html), Večno najstnico (Laggies), komedijo ameriške režiserke Lynn Shelton z letošnjo oskarjevsko nominiranko Keiro Knightley v vlogi »večne najstnice« Megan, in Velike oči (Big Eyes), svojski biografski film ekscentričnega Tima Burtona o ameriški slikarki Margaret Keane.
Skratka, obeta se filmsko zavidljivo zanimiv in raznolik julij. Več informacij o programu in omenjenih filmih lahko izbrskate na naslednjih dveh spletnih povezavah: http://www.kinodvor.org/kinodruzenja-in-festivali/film-pod-zvezdami/ & http://kd-domzale.si/kino-v-parku.html