19. 11. 2019 / Oder / Reportaža
Živa Kadunc (1998) je obiskovala program Umetniška gimnazija: smer sodobni ples, izobraževanje pa je nadaljevala na Fakulteti za matematiko in fiziko in na Filozofski fakulteti. Trenutno deluje tudi na Radiu Študent, platformi SEEstage in v Magical Serpentes Theatre.

V pričakovanju Cofestivala 2019

V petek 22. novembra 2019 se bo pričela 8. izvedba mednarodnega festivala sodobnega plesa CoFestival, ki bo potekal do srede, 27. novembra 2019. Uprizoritve se bodo sicer pričele dogajati že dan pred otvoritvijo, ko bo v Stari mestni elektrarni Elektra Ljubljana premierno zaživela predstava slovenskega koreografa in plesalca Jana Rozmana z naslovom MEMEMEME, še pred tem pa nas bo v dopoldanskih urah ogrel umetniški laboratorij Darka Dragičevića.

Kakor vsa leta doslej tudi to leto festival nudiobširno in kvalitetno ponudbo, ki se bo uprizarjala, predavala in predstavljala na mnogoterih prizoriščih: že omenjena Stara mestna elektrarna Elektro Ljubljana, Studio Moj korak, Slovensko mladinsko gledališče (Nova pošta), ter seveda Kino Šiška.

Ujemanje

Pod taktirko organizatorjev Kino Šiška in Nomad Dance Academy Slovenia ter obilico ostalih partnerjev sebo v festivalskem času zvrstilo 17 različnih dogodkov s poudarkom na plesnih predstavah, ravno tako pa se bodo odvijale delavnice, premiere, projekcije filmov, predavanje, okrogla miza in predstavitev knjige.

Programski odbor je že od zaključka lanskega CoFestivala (Cofestival 2018 I.del, Cofestival 2018 II.) pridno gradil letošnji program, ki je posledica dobro premišljenega izbora, saj je iz najsodobnejših produkcij v ustvarjalnem prostoru uspel združiti množico stvaritev, ki jih poleg CoFestivala 2019 druži tendenca o prevpraševanju prihodnosti. Predvsem se pojavljajo vprašanja s pridihom meta-plesa, na primer:

“Kaj lahko ples naredi? Kako lahko ravna s telesi, če so zaradi zgodovinskega trenutka, v katerem živimo, zaznamovana s fundamentalnim primanjkljajem svojih časovnosti?”

Zanimivo, a razumljivo je, da se vprašanja tega tipa pojavljajo sočasno na različnih prostorih in predvsem pri izredno raznolikem naboru ustvarjalcev. Na omenjena vprašanja pa jasno vsak odgovarja drugače in skozi lastne raziskovalne metode podaja svoje misli, kar nas privede tudi do tega, da se letos festival razkazuje odet v še večje število medijev.

Otvoritev festivala bo tako sestavljena iz plesnega dokumentarnega filma Uravnanost je povsod, letošnja produkcija koreografinje Deborah Hay (v sodelovanju z režiserjema Petrom Humblejem in Davidom Youngom), nato pa bo sledila plesna predstava dotične ustvarjalke, ki se ji je v ustvarjalnem procesu (posledično pa tudi v končni ediciji,) pridružil švedski balet Cullberg, sodobnoplesni ansambel. Njihovo sodelovanje je privedlo do predstave z naslovom Ujemanje.

Razvidno je, da bo letošnji festival še bogateje obdarjen kot dosedanji; da bo odpiral mnoge zanimive poglede in vprašanja, ki so posledica izbire ažurnih in kvalitetnih ustvarjalcev ter njihovih del, s tem pa ostaja aktualen festival v prostoru slovenskega in svetovnega sdobnega plesa in vsekakor vreden ogleda.

                                   
Cofestival 2019