28. 1. 2019 / Oder / Recenzija
Neža Bohinc (1994), magistrska študentka slovenistike in primerjalne književnosti. Ljubiteljica jezika, pisanega, govorjenega in neizrečenega. Zanima jo kako se jezika učimo, tujega in svojega, kako z njim čutimo in živimo vzporedna življenja. Sama se najraje v njih za kakšno uro izgubi v gledališču ali dobri knjigi. Ko odraste, bi najraje poskušala razumeti, kakšne so poti otroškega učenja, še posebno tiste, ki grejo po svoje. Kadar je ne srbijo prsti, jo srbijo pete.

Jera Ivanc po motivih Antoina de Saint-Exuperyja: Mali princ, pesem o ljubezni

Na malem odru ljubljanskega Lutkovnega gledališča si lahko ogledamo novo predstavo, ki je navdih črpala iz književnega dela z naslovom Mali princ. Delo vsem poznanega francoskega pisatelja Antoina de Saint-Exupérya je za odrsko uprizoritev priredila Jera Ivanc s pomočjo režiserke Yulie Roschine in dramaturginje Staše Prah, ki sta na oder postavili končni uprizoritveni tekst. V ospredju pa se ne pojavlja klasična zgodba Malega princa, saj je osnova za koncept zgodbe življenje pisateljeve žene in njeni spomini.

V ospredju je zgodba o odnosu med moškim in žensko, odlično prikazana s strani igralske zasedbe, Zale Ane Štiglic in Tilna Kožamelja. Konceptualna zasnova predstave je jasno razvidna vsem gledalcem, saj izčiščenost scene, kostumov in rekvizitov gledalcev ne odtegne od bistvene vsebine. Kot najpomembnejši element v ospredje pride gib, ki dopolnjuje omejeno količino dramskega testa in se osredotoča na odnos med nastopajočima. Gib v predstavi pove več kot vse besede in s svojim ponavljanjem prikazuje potovanje odraščanja osebe.

Moški potuje v iskanju pristnega odnosa, ki ga išče v ljudeh okrog sebe. Junaki iz Malega princa metaforično prikazujejo medčloveške odnose, ki nas spremljajo na vsakem koraku. Vrtnica in Lisica se kot znani protagonistki književnega dela vključita v dramsko dogajanje in preko dialoga podajata ključne misli književne uspešnice. Pri tem nista očitno prikazani – njuno pojavitev razberemo iz dialoga, v katerem se igralka Ana Zala Štiglic poimenuje kot dramska oseba, ki jo v tistem trenutku prikazuje. Obe izpostavljata pomembnost dobrega prijateljskega in partnerskega odnosa, za katerega se je potrebno truditi in na njem stalno graditi. Vrtnica in Lisica govorita o glavnih vrednotah odnosov, ki jih podata »Malemu princu« in mu s tem pomagata na poti odraščanja. Vrtnica mu predstavlja ranljivost – kljub svoji lepoti in popolnosti ga s svojimi trnji zbode in mu povzroča bolečino, spopasti se mora tudi z ločitvijo, saj se mu ne more pridružiti na njegovi poti. Lisica pa mu pokaže, kako se s spoznavanjem in medsebojno povezanostjo lahko udomačimo; »izmed vseh oseb na tem svetu, postaneš ti zame edini na svetu in jaz zate edina«. Vendar pa je za to pomembna velika mera potrpežljivosti, s katero si prislužimo največjo nagrado – ljubezen.

Predstava subtilno vpeljuje fragmente osnovne zgodbe Malega princa, vendar v ospredju pušča intimno spoznavanje igralskega dvojca. Z nežnostjo preko glavnih misli Malega princa odkriva glavne vrednote človeških odnosov in prikazuje njihovo lepo ter bolečo stran. S sprejemanjem odgovornosti in s tem, da smo se pripravljeni truditi za odnos do sočloveka, lahko ljudje odrastemo in odkrijemo lepe plasti našega življenja, se udomačimo in gledamo s srcem.

mali-princ-promo-jakavarmuz