Vse do ožuljenega jezika
Slam poezija že dobro desetletje v slovenskem prostoru ni nekaj neznanega. V Mariboru, kjer že skoraj eno leto vsak mesec organizirajo Ožuljeni jezik, je slam poezija dobila raznoliko sceno nastopajočih. Težko bi rekli, da je pesniška slam scena že povsem izdelana, a lahko vidimo, kako se nagibajo njene smernice. V osnovi tako lahko potegnemo črto: od improvizacije do povsem liričnih utrinkov.
Slam začetki sicer segajo že v leto 2012, ko je Evropska slam mreža poslala vabilo v Mariborsko knjižnico. Leta 2013 se je odvrtel Pesniški vrtiljak, ki je po podobnem konceptu slam večera izbral najboljšega pesnika Jana Šmarčana. Preteklo leto pa sta Petra Kolmančič, programska sodelavka MKC Črke Maribor, in Nina Medved najprej organizirali vseslovensko delavnico slam poezije Slamoreznica, in od takrat naprej je slam poezija zaživela ne samo v Mariboru, ampak tudi drugod po Sloveniji, saj je tisti čas svoje entuziaste pridobivala tudi v Kamniku, Celju in na Ptuju. Ne dolgo zatem se je za pokal slama začelo »boriti« tudi v Ljubljani.
Ožuljeni jezik so redni mesečni slam večeri v Mariboru. Čas in prostor sta bolj ali manj konsistentna že od samega začetka. Januarski tretji četrtek je Vetrinjski dvor gostil deveti Ožuljeni jezik po vrsti. Intimno vzdušje Wetrinjskega kluba je spominjalo na jazz večer, diapazon improviziranja ali interpretacijo različno tematsko zastavljenih pesmi.
MKC Črka, Narodni dom in Banda ferdamana bodo z mariborskimi Slam zverinami letos dogodek obarvali še bolj literarno, saj bodo poleg tekmovalnega dela slam poezije vsak mesec gostili uveljavljene literarne ustvarjalce tako s področja slovenske literature kot tudi evropske, pri čimer bodo pri slednjih pozornost namenili predvsem slam pesnikom. Literarni del s kratko predstavitvijo avtorja in vprašanji povezuje Helena Zemljič, predstavnica najmlajše generacije mariborskih pesnikov. Tokrat je predstavila Denisa Škofiča, pesnika in literarnega kritika, ki je prebiral svežo poezijo, ki bo v kratkem izšla v njegovi drugi pesniški zbirki, obenem pa je bil poleg dveh naključno izbranih žirantov tudi član komisije, ki je v prvih dveh krogih morala izbrati najboljšega med tekmovalci.
Večer slam poezije je spretno povezovala improligašica Mojca Pibernik. Značilnost mariborskih Ožuljenih jezikov je, da zmagovalec ali zmagovalka dobi nekoliko nenavadno nagrado – tekmovalci so se bojevali za petelina, ki letos pooseblja kitajsko leto. Na oder sta tokrat stopila tudi že poznana glasova slam večerov, in sicer raper Tomaž Lovrenko ter Matic Ačko, ki je pripravil raznolikost motivov, še najbolj pa so odzvanjali družbeno-kritični drobci, ki se dotikajo živali. Do finala sta se prebila Klavdija Volf in Gregor Lozar, prva predvsem nežna in drugi improvizator v vsakem pogledu. Priča smo bili osebno izpovedni poeziji Volfove ter Lozarjevim drznim in odbitim idejam, ki gledalce nikoli ne pustijo ravnodušne. Na koncu je publika z bučnim aplavzom zmago dodelila Gregorju Lozarju, ki je navdušil z družbeno-kritično pesmijo Naša panda noče fukat.
Lahko bi rekli, da so slam večeri v Mariboru vzpostavitev scene, ki niha med različnimi zanimanji obiskovalcev ter nastopajočih, in sicer od literatov, raparjev, piscev ter do študentov in dijakov različnih smeri – predvsem torej združujejo in ostajajo še vedno zanimivi tako za nove gledalce kot redne obiskovalce, entuziazem celotne ekipe pa je tako neustavljiv.
Avtorica naslovne fotografije je Nina Medved.