28. 5. 2016 / Glasba

The Tiger Lillies @Kino Šiška, 14. 5. 2016

V sredini meseca maja nam je že petič v Sloveniji večer popestrila burleskna zasedba The Tiger Lillies, ki se že skoraj 30 let meša v različnih sestavah. Seveda z nekaj stalnicami, zato se verjetno kot trio še vedno vračajo in polnijo tako Cankarjev dom kot Katedralo Kina Šiška, tako plesoča stojišča kot tudi (večinoma) mirujoča sedišča. Temeljni steber zasedbe The Tiger Lillies že vsa leta vodi Martyn Jacques, ki s harmoniko, klavirjem in vokalom združuje glasbene vplive kabareja in živahne folk glasbe, in kateremu sta oklicano vzdušje v sobotnem večeru začinila še Adrian Stout na kontrabasu, tereminu in pojoči žagi ter bobnar Jonas Golland.

 

Zdaj pa k stvari – sprva o sami formi, nato pa k vsebini in izvedbi. The Tiger Lillies so med drugim imenovani tudi za »punk-kabaret« zasedbo, a v soboto nismo videli nikakršnega punka. Tudi nobenega kabareja, če smo odkriti. Pred nami se je izvršil predvsem glasbeni koncert, katerega poudarek je bil na opevanih besedah, stavčnih členih in njihovih sintagmah, in katerih besedila so verjetno na trenutke zaradi svoje strnjenosti presegala pozornost marsikaterega poslušalca ali poslušalke. T. i. četrta stena je ostajala v večji meri nedotaknjena, most med nastopajočimi in realnostjo celotnega občestva so tvorile predvsem prizemljene zgodbe in na čase poživilen ritem, njihovi zamaskirani obrazi pa tokrat niso predstavljali nič drugega kot njihovo značilno znamko.

 

Predvsem druga polovica koncerta pa je skrivala tisti smisel, zaradi česar je bil večer tak, kot smo ga doživeli – ne ravno poskočen, temveč večinoma ležeren in zasičen z zgodbo. Sobotni večer je bil večer priredb in izvedb šansonov, ki so jih The Tiger Lillies posvetili legendarni francoski pevki Edith Piaf, katere zgodbo so prikazali »na drugi plati vinilne plošče« v njihovem docela znanem slogu. Seks, droge, alkohol, bordel, ljubezen, prevare, obljube, odpuščanja …V njeni zgodbi ni manjkalo ničesar, kar Martyn Jacques ne bi zajel v smešno-bolečo resnico vsakdanjega življenja te francoske dive, katere življenje so opevali. Kratek povzetek njene biografije se je imenitno skladal z repertoarjem The Tiger Lillies, ki je po vsebini povsem zadovoljil naša pričakovanja v sproščenem večeru. Težko pa bi trdili, da je bil to njihov »best-of« koncert – backvokali so občasno zašepali in njihovi posvečeni šansoni niso mogli iti mimo nekaterih hitov na željo publike, katere niso toliko zanimale posvetitve, ampak malce »hitrega zibanja«. Kljub temu pa bi jih bilo vredno pohvaliti z izvedbo – v spominu še zdaj ostaja popolnoma bluesovska skladba »Your Baby’s Dead«, ki je v popolni modrini opevala smrt dvoletnega otroka Edith Piaf, in v kateri je zaradi dolgih in namenoma prijetno razvlečenih solaž na dan privrela vsa žalost njene opustošenosti. Namenoma pretiravamo, kajti kako lahko ob tem ostanemo resni, ko pa nas že čez nekaj skladb pričakajo s praktično plesno taktirko (čeprav nič kaj bolj veselimi liričnimi motivi, le bolj ironično-komičnimi).

 

Koncertni večer, realističen, a lahkoten, kot je bil, ni presegel pričakovanj, ni pa tudi ne razočaral. Trio je sicer veliko bolj zanimiv na gledališko poudarjenem odru, a kljub temu pričarajo kruto realnost v vsej svoji komičnosti in minljivosti že s samo pojavo, besedo in glasbo.

The-Tiger-Lillies-3