Various Artist: Straight Outta Compton (OST)
Čeprav bi na kompilaciji s takšnim naslovom morda pričakovali le največje hite pionirske gangster-rap zasedbe zahodne ameriške obale, N.W.A., moram že na samem začetku poudariti, da temu ni tako. Če ste si ogledali film z istoimenskim naslovom, verjetno veste, o čem teče beseda. Kot v filmu tudi na njegovem OST-ju ne najdemo samo vrhuncev omenjene skupine, temveč spoznamo tudi nekatere soul ali funk skladbe znanih izvajalcev (Parliament, Roy Ayers, Funkadelic…), ki pa prav tako veljajo za svojevrsten temelj hip-hop kulture – zgolj s tega vidika, da je bil eden izmed ustanovnih članov N.W.A., Dr. Dre, prvi, ki je vzel iz njih samo kak glasbeni “vzorec” ter tako starejšo skladbo priredil v nekaj čisto novega; nekaj, kar je kasneje javnosti postalo znano kot t. i. g-funk ali pa specifično v njihovem primeru – “west coast gangster-rap”. Tukaj gre za skladbe, ki po večini niso preveč ritmično razigrane, pride pa do izraza njihova melodična vrednost, ki (najbrž) bazira na nekem starejšem funk/soul/blues komadu. Seveda pa tudi ta ne bi delovala brez Drejevih značilnih zvokov sintetičnih klaviatur. Če tej glasbeni podobi dodamo še besedilo in vokal energičnega, mladega in intelegentnega predstavnika zatrte etnične skupnosti, dobimo točno tisto, kar so N.W.A. (Niggas With Attitude) predstavljali, prav tako pa je to zvok približno devetih desetin tako filma kot tudi glasbene kompilacije, ki je spremljava filmu.
Na kompilaciji pa lahko tako najdemo tudi na primer proti-N.W.A.-jevsko nastrojen komad z naslovom “No Vaseline”, ki ga je Ice Cube namenil svoji bivši skupini po tem, ko se je z njimi razšel zaradi različnih poslovnih spletk oz. dogodkov, ki pa so bili tudi glavni faktor za končni razpad same skupine. Eden izmed faktorjev je bila na žalost tudi neizbežna ter prehitra smrt Erica Lynna Wrighta (Easy-E). Take stvari se znajo zgoditi, če skupini petih mladih, sicer pametnih, a vseeno preveč razdraženih fantov iz socialno problematičnega dela Los Angelesa (Compton), praktično čez noč ponudiš vse tisto, o čemer si prej skorajda niso drznili sanjati. Vendarle pa smo tako na glasbeni kompilaciji kot tudi v filmu prepuščeni zgodbi o določenem času, določenem mestu. In čeprav je bilo v izdelavo filma vloženega neprimerljivo več truda in kljub vsej izvirnosti, nas lahko tudi izbrana glasba, ki velja za temeljno podporo filma, primerno popelje v svet etničnih in ekonomskih problemov Los Angelesa s konca 80-ih oz. začetka 90-ih let prejšnjega stoletja, ki pa so na žalost zadnje čase ponovno aktualni.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=TMZi25Pq3T8[/embedyt]