Kratkice (48. teden) : Sladica, Silk Sonic, PinkPantheress, Lil Ugly Mane, Clams Casino
Sladica – Sladica 20 (okt. ’21, samozaložba):
Zvezdan Simić oziroma DJ Zeds že dvajset let skrbi, da na slovenski glasbeni sceni ne primanjkuje r’n’b-ja in soula. Najvidnejše so bile njegove zabave v ljubljanski Cvetličarni, kjer se je na njegovih mikstejpih znašlo vse od rapa, soula, jazza in funka. Ob 20. obletnici delovanja je k ustvarjanju albuma Sladica 20 povabil ogromno zasedbo vidnejših domačih ustvarjalcev. Prinašajo nam 16 novih avtorskih štiklov, ki se gibljejo med Zedsovimi najljubšimi žanri. Vokalno-instrumentalna izvedba in produkcija sta vrhunski in prinašata kar nekaj presežkov, ki se bodo gotovo zasidrali v ušesa (I Would Do If I’d Be You, Klic na pomoč, Dol), manj močni pa so pripovedovalci na raperski strani plošče. Vseeno toplo dobrodošel izdelek, glede na to, da bomo tudi letošnjo zimo očitno preplesali doma. E. V.
Skladba »Klic na pomoč«:
Silk Sonic – An Evening With Silk Sonic (nov. ’21, Aftermath Entertainment/Atlantic Recording Corporation):
Popularni hitmejker Bruno Mars in raper ter bobnar Anderson .Paak v projektu združujeta glasbene moči in se brez vseh zavor vračata v bleščeče obdobje soula in funka sedemdesetih, ko je glasbenemu svetu kraljevala založba Motown. Spevne in zapomnljive melodije so podprte z zapeljivimi teksti, ki prav tako kot aranžmaji dišijo po že preživetih praksah. Brez dvoma se oba akterja na albumu predstavita kot močni glasbeni figuri, a trenutno popularno opiranje na glasbo prejšnjih desetletij jima z gledišča inovativnosti ne prinaša točk. Kljub temu je album produkcijsko dovršen izdelek, ki ima moč priklicati nostalgijo po času, ki ga mlajše generacije sploh niso doživele. E. V.
Skladba »Skate«:
PinkPantheress – to hell with it (okt. ’21, Parlaphone/Electra Records):
Dvajsetletna Britanka je produkt svojega okolja, saj je v njenem stilu slišati najbolj odmevne angleške sloge, kot so DnB, jungle in garage. Največjo prepoznavnost je sicer dobila preko platforme TikTok. Album je dolg le šestnajst minut, čeprav zaradi svoje produkcijske zgoščenosti ne pušča občutka hitrosti. Gemma neustrašljivo skozi besede opisuje svoj “coming of age”. Skozi celotno delo je slišati različne sample od Crystal Waters, Bobby Byrd, Adam F, Kid ‘N Play, Linkin Park itn. Morda je to le njen enkratni trenutek na sceni, po drugi strani pa deluje precej obetavna in nakazuje razvoj z manj samplanja v smeri avtorskega r’n‘b-ja in zapomnljivih kitarskih riffov. M. R.
Skladba »Pain«:
Lil Ugly Mane – Volcanic Bird Enemy and the Voiced Concern (okt. ’21, samozaložba):
Čeprav je raper, pevec, multiinštrumentalist in producent Lil Ugly Mane znan predvsem na hiphop sceni, nam z novimi devetnajstimi komadi odpira vrata v ogledalo psihedelične rock-folk-trip hop mešanice samoprevprašujočega albuma. Travis skozi album ne izpostavlja značilnosti posameznega glasbenega stila, marveč gradi koračnico kakšnega jokerja. Melanholično veselje, ki ironično pronica skozi cel album, daje občutek kaotičnosti zunanjega in notranjega sveta. Album je tako individualna izkušnja, da jo je težko zajeti v splošen opis. M. R.
Skladba »Porcelain Slightly«:
Clams Casino – Winter Flower (nov. ’21, samozaložba):
Inštrumentalni miks, ki je nastal v času karantene, nam tokrat iz emocionalnega viharja Clams Casina s svojimi težkimi beati zaseka v reflektivno odtujenost. V sodelovanju z Ryoto Nozakijem je Michael Volpe ustvaril tipično svoj album, tokrat bolj mirne narave, manj hiphopovsko obarvan, čeprav so ti ritmi tisti, zaradi katerih je tudi dobil največjo prepoznavnost. Ob tem seveda ne gre pozabiti na njegove distopične, razrezane in nostalgične beate. Winter Flower na trenutke spominja na elektroniko iz cca 2010, ki se je zavrtela ob deževni noči v želji po miru. M. R.
Skladba »Misty«: