Kratkice (43. teden): Clairo, Joker Out, Nina Bulatovix, Tinashe
Clairo – Sling (jul 21′, Fader Label/Republic Records):
Ambientalni uvod v drugi studijski album triindvajsetletne ameriške glasbenice Clairo nas popelje v neslutena občutja vsakdanjosti, ki z nežnostjo pevkinega glasu neopazno drsijo mimo nas. Album odraža izjemno avtoričino inovativnost, h kateri jo je gotovo vzpodbudilo sodelovanje z vidnejšim producentom svetovne glasbene scene Jackom Antonoffom. Zdi se, da glas Clairo polno zazveni s plastenjem samega sebe, kar ustvarja za pop nepredvidljiva harmonska zaporedja, nenadne spremembe pa popestrijo skladbe predvsem na ritmični ravni. Širok nabor instrumentov, z izbiro tistih nežnejših in bolj akustičnih, postavlja album v polje sodobne inovativne folk-pop glasbe. E.V.
Skladba “Bambi”:
Joker Out – Umazane misli (okt 21′, samozaložba):
Kdor vsaj malo spremlja slovensko glasbeno sceno, ni mogel mimo vesti o dveh razprodanih koncertih v ljubljanski Cvetličarni, ki ju je zakrivil vzhajajoči rockerski bojbend Joker Out. Z rednim izdajanjem singlov in koncertiranjem so v zadnjih dveh letih počasi, a vztrajno osvajali publiko in gradili napetost pred izidom prvenca Umazane misli. Poslušalcem že znane hite so dopolnili še s petimi novimi, ki jih prav tako odlikuje besedna spretnost, zapakirana v pravo razmerje med spogledljivim in baladnim tonom. Enotni zvok električnih kitar blažijo premišljeni aranžmaji z minimalnimi dodatki sintov, klasične kitare in godal, ki razbijajo format triminutnih radijskih skladb, a obenem dovolijo, da besedila zlezejo pod kožo, melodije in rifi pa v uho. E.V.
Skladba “Gola”:
Nina Bulatovix – Zob za zob (jan 21′, Kapa Records):
Trio Nina Bulatovix smo do nedavnega poznali predvsem po udarno plesnih basovsko poudarjenih (post)punkovskih skladbah, z januarja izdanim albumom Zob za zob pa so svojo glasbeno izraznost malce upočasnili in umirili ter razširili palete (sintetične) zvočnosti na polja atmosferičnega, minimalističnega in – že skorajda – meditativnega. Besedila pevca Kosija ostajajo rahlo simpatično prismuknjena, a ob družbenokritični noti je tokrat poudarjena tudi osebno eksistencialna tematika, ki še posebej izstopa v energični in igrivo strukturirani skladbi “Poj mi tralala”. J. P.
Skladba “Poj mi tralala”:
Tinashe – 333 (avg 21′, Tinashe Music):
S svojim petim studijskim albumom Tinashe Jorgensen Kachingwe stopa na popolnoma novo glasbeno pot, tokrat neodvisno od založb. Na njem kraljuje pevkin vokal, za katerega se zdi, da zmore brez težav izraziti še tako kompleksno človeško čustvo in svojo gibkost brusi iz komada v komad, vmes pa se znajdejo tudi reprezentativni in samozavestni rap vložki. Podlage segajo od udarnih trap semplov do umirjenega D’n’B-ja, nepripravljene nas ujame celo balada The Chase, ki se je ne bi branila niti Rihanna. Album zaokrožujejo tudi sodelovanja z glasbeniki, kot so Kaytranada, Jeremih in Kaash Paige. E. V.
Skladba “The Chase”:
Lektoriral: Miha Zemljič