13. 2. 2016 / Glasba

MENT: Intervju z Lifecutterjem

Pred petkovim koncertom v Gromki smo se v zaodrju pogovarjali z Domnom Učakarjem aka Lifecutterjem. Na MENT-u je predstavljal ploščo Siclar, ki je bila izdana v maju 2015.

 

Da začneva z malce zgodovine – bi delil z nami, kako si se sploh znašel v noise/drone/ambientalnih vodah, kjer se večinoma giblješ?

 

V bistvu smo ves čas v bendih, kjer sem nekoč igral od hardcora do indieja, precej improvizirali in se igrali z efekti, elektronska glasba pa me je tudi že od nekdaj zanimala. Tako sem poleg vloge basista ali kitarista vedno imel ob sebi še kak sint in zato sem zapadel v polje analogne sinteze zvoka. Kasneje sem iz improvizacij na vajah prišel do točke, kjer sva se z Nevenom (M. Agalmo, druga polovica dvojca Ontervjabbit), sicer starim prijateljem, odločila, da je čas, da skupaj nekaj narediva. Preko podobnega glasbenega okusa (npr. Warp Records v 90.) sva se našla v noisu, ki nama je omogočil izhajanje iz improvizacije in DIY-pristop. Tako sva leta 2012 pričela z Ontervjabbit. Lifecutter pa je nastal kot nadaljevanje tega, da sem, zopet pod vplivom Warp Records in podobnih, že od 90. rad delal elektronsko glasbo, se ukvarjal z loopi in želel ustvariti nekaj zase.

 

Je torej Siclar, ki je v primerjavi s tvojim noise ozadjem relativno konvencionalna plošča, nastala kot poskus približanja širšemu občinstvu?

 

Z Ontervjabbit sem se zelo efektivno znebil igranja na publiko in tako tudi pri Lifecutterju nisem imel nad seboj nekega mentalnega urednika. Na kratko so mi bile všeč sekvence ter loopi, ki sem jih s svojo opremo lahko sproduciral in sem se potem odločil iz tega narediti ploščo.

 

Kaj pa kot poskus približanja noise estetike širšemu občinstvu?

 

Sama noise scena v veliki meri temelji na skupnosti in druženju ter skupnem ustvarjanju in same scene kot take nisem preko Lifecutterja želel namensko promovirati širšemu poslušalstvu.

 

Kako pa vidiš Lifecutterja v kontekstu festivala, kot je MENT, in svoje ukvarjanje s poslovnim delom glasbene sfere?

 

Dejansko sem se že kar precej časa nazaj, npr. z Request Denied in Icarus Down, spustil v to igro in se mi je precej hitro zagabila. Ne maram logike, da moraš biti poleg glasbenika še nadarjen promotor in poslovnež, kjer moraš z »elevator pitchi« v tridesetih sekundah investitorja prepričati, zakaj naj nameni sredstva ravno tebi. Sem hvaležen organizatorjem MENTa, da festival izvajajo in da imam možnost nastopa, vendar mi misel, da bi se moral stalno promovirati, ne diši. Sem namreč že doživel, da sem na konferencah srečal ljudi, ki naj bi bili tam zato, da bi pod svoje okrilje dobili nove izvajalce, hkrati pa jim ni bilo všeč, ko sem direktno pristopil do njih.

 

Kot Lifecutter pa se mi zdi, da bi se lahko pojavil na odrih festivalov, kot so Atonal, UnSound, Sonar in podobni, kako do tega priti pa je druga zgodba. Zdi se, da smo kljub internetu na tem nivoju še vedno v 70. in je pomembno le, da poznaš pravega človeka in najbolje, da ga kar osebno pokličeš in se domeniš. Osebno bi si želel, da bi Lifecutter in Ontervjabbit prišla do točke, kjer bi lahko s tem preživel. Trenutno pa je zadeva na žalost nekako zreducirana na hobi, čeprav mi vzame dovolj časa, da bi si zaslužila višji položaj.

 

Kako pa vidiš prihodnost noise scene v Sloveniji?

 

Trenutno si z Nevenom želiva izpeljati manjšo mednarodno turnejo, sicer pa ima noise v Sloveniji bogato zgodovino ter zaledje, scena naju je zelo hitro sprejela, podprla to kar delava in kar Neven dela z organizacijo Noisefesta. Želje so razvijati zadevo naprej, kakor se bo pač dalo. Je pa realnost ta, da se na koncu vse zreducira na finance.

 

Danes (intervju je bil izveden na dan nastopa, op. a.) predstavljaš ploščo Siclar. Koliko boš pri izvedbi sledil vnaprej pripravljenim vzorcem in koliko bo improvizacije? Kako se na splošno lotevaš nastopov? Kakšno opremo uporabljaš?

 

Danes se bom v veliki meri gibal znotraj vnaprej pripravljenih okvirov, sicer pa se nastopov lotevam precej prilagodljivo. Z Nevenom se kljub temu, da delava noise, ponavadi prilagodiva dogodku, ozvočenju ter vzdušju in poskusiva iztisniti največ, spet drugič se samo spogledava na začetku in si rečeva »se vidiva na koncu« in je to to. Od opreme uporabljam izdelke švedske firme Electron, imam ritem mašino in analogni sint, ki ju povežem z MIDI kablom, dodam tudi precej kitarskih efektov, za Lifecutter pa se poslužujem tudi računalnika z Abletonom in se ne omejujem na izključno analogno ali digitalno sintezo.

          
Lifecutter