Various & Lifecutter: Siclar Remixes
Lokalna DIY spletna založba Kamizdat, ki je z delom pričela v letu 2006 in bila oživljena leta 2013, je v letošnjem letu izdala že drugo ploščo Lifecutterja oz. Domna Učakarja, morda bolj poznanega kot člana zasavskega noise dvojca Ontervjabbit. V Maju je tako uho javnosti uslišal prvenec Siclar, na katerem se je Učakar lotil bolj ritmično obarvanih struktur v slogu temnih tehnaž, obenem pa ohranil očitno spogledovanje z noise in ambientalnimi koreninami. Konec Oktobra pa je napočil čas za, kot že ime pove, remixe skladb s plošče Siclar. Na Siclar Remixes se tako predstavi bera šestih domačih producentov in DJev, vsak z eno priredbo Lifecutterjevih izvirnikov.
Prvi, ki se na plošči pojavi, je lanski klubski maratonec Skeletonium. Priredba naslovne skladbe Siclair je sproducirana v njegovi značilni maniri. Tako nas že ob prvem udarcu posrka v temačno tehnoidno eskapado, ki z beatom ne jenja celih sedem minut, ob tem pa v zvočno sliko skrbno inkorporira semple iz izvirnika. Posebno pozornost pa v skladbi, ki bi se sicer lepo zlila v mix na kakšnem »tehničnem pouku« zbujata prvi dve minuti, ko je mogoče slišati ritmične strukture, ki močno spomnijo na nizozemskega 2562.
Drugi tek na plošči je pripadel Nini Hudej, ki je priredila skladbo Tremor. Zanimivo je Hudejevi uspelo ohraniti strukturo skladbe, od počasnega pulzirajočega začetka do časov, ko se pojavijo bolj ambientalni sinti. Tako močno podlago polomnjenega bas bobna nadomesti bolj »klasičen« tehno ritem, agresivni noise vložki pa se umaknejo malce bolj ukročenim sintetičnim hi-hatom v Raster Noton maniri. Njena priredba tako deluje v zelo veliki meri kot izvirnik, rahlo zmehčan za lažje premikanje nog ter šparanje ušes.
Precej drugačen pristop k priredbi pa na tretji skladbi ubere Christian Kroupa. Če sta prvi dve bolj klubsko usmerjeni, pa je Pulse Vector ravno nasprotno. Izvirnik, ki daje vtis, kot da bi zmešal footwork ter noisy tehno, se v Kroupovi interpretaciji prelevi v ambientalen kolaž zvokov, ki se ne boji počasnega razvoja ter agresivnih brejkov, ki spomnijo na zametek kakšne Igorrrjeve skladbe. S tem je dobrodošel predah od tehnoidnega začetka, hkrati pa s tem povzroči, da naslednja skladba izpade kot tujek na plošči.
Četrte skladbe, ki sliši na ime Axon Memory Cycle, se je lotil Stanny Abram. Skladba, ki med vsemi še najbolj izstopa, je sproducirana v povsem ustaljeni in poznani tech-house formi. Zdi se, da je izvirnik tu služil le kot vir za dva prehoda, ter navdih za ritem, ostalo pa je stlačeno v kalup klubske glasbe, ki najbolje služi kot nevsiljiva podlaga ob pogostitvah.
Ekskurzu v klubske vode pa sledi popolno nasprotje. Najdaljši kos plošče, s kar 17 minutami pripade Dodecahedragraphu oz. Učakarjevem noise partnerju iz Ontervjabbit. Priredil je skladbo Tremor in zvočna slika je tako zelo podobna tisti pri skladbi Nine Hudej, komponiranje teh zvokov pa zaide v povsem drugačno smer. Servirana nam je namreč noise-ambientalna pripoved, ki nikakor ni namenjena klubskemu predvajanju, ampak bi svoje mesto zlahka našla v temnih sobanah zasavskega rudnika na Noisefestu.
Ploščo zaključi Nova Deviator, ki secira skladbo Axon Memory Cycle. Še en povsem samosvoj remix, ki se zvočno precej oddalji od ostalih skladb na plošči. Sproduciran je namreč s ploski in sint padi, prvi dajo zaradi nedavne masovne zlorabe s strani (t)rap producentov občutek, da se bo zadeva zdaj-zdaj razvila v hiphop podlago, drugi pa v misli kličejo podobe zasanjanih 80ih, s pridihom melanholije. Šele v zadnji tretjini se pridruži še tehnoiden bas boben, kar zvok potegne nazaj v sfere celotne plošče in na koncu izpade kot primeren zaključek.
Siclar Remixes je zanimiv prerez lokalne elektronske scene, lahko bi rekli showcase za producente, ki so si za osnovo vzeli precej noisersko obarvan prvenec Lifecutterja. Vsaka od skladb nosi prepoznavne značilnosti producentov, ki so jih priredili, v tem pa lahko prepoznamo širok spekter, katerega se loteva lokalna elektronska scena.
Celoten album: http://kamizdat.bandcamp.com/album/siclar-remixes