12. 6. 2021 / Film/TV
Rojena na dan mrtvih, kar se ji zdi zelo kul. Rada sedi, predvsem v kavarnah, gledaliških dvoranah in pred filmskim platnom. Zmedene misli kroti v predolgih stavkih z obilico vejic, pomišljajev in oklepajev. Oboževalka portala CJVT sopomenke. Morda jo srečate na avtobusu, kjer preživi večino svojega časa (vesela bo, če ji pohvalite frizuro).

V pričakovanju Kraffta, prvega igralskega filmskega festivala Kranj

Kranj bo v poletje vstopil s sloganom ”Življenje je igra”. Gorenjski prestolnici sicer pripada pomembno mesto v zgodovini slovenske avdiovizualne produkcije (Kranjčana sta bila na primer režiserja Boštjan Hladnik in France Štiglic, čigar film Dolina miru je bil prvi slovenski nominiranec za oskarja), a že tri desetletja – odkar se je v Novo Gorico odselil Festival športnih in turističnih filmov – ni izkusila festivalske mrzlice. Naslednji teden jo bo obudil filmski festival Krafft, posvečen včasih podcenjeni prvini sedme umetnosti, filmski in televizijski igri.

Med 15. in 20. junijem se bo na šestih prizoriščih v starem mestnem jedru odvil razgiban program, ki poleg (živih!) projekcij nekaj najodmevnejših filmov lanskega leta vključuje tudi okrogle mize in pogovore, namenjene tako strokovni kot širši javnosti. Festival, ki se v celoti posveča igralski umetnosti znotraj avdiovizualnega področja, bo prvi svoje vrste v širši regiji, zato organizatorji v projektu vidijo velik potencial za mednarodno sodelovanje in prepoznavnost, obetajo pa si tudi, da se bo  festival vzpostavil kot vsakoletna stalnica kulturnega dogajanja v Kranju.

Jedro festivala predstavlja tekmovalni program po izboru selektorice Ane Šturm, sestavlja pa ga devet celovečercev, ki jih odlikujejo izstopajoče igralske stvaritve. Štirje filmi bodo v Sloveniji prikazani prvič: pretresljiva bosanska drama o dogodkih, ki so pripeljali do genocida v Srebrenici Quo vadis, Aida? (Jasmila Žbanić), ‘Groundhog day’ 21. stoletja, romantična komedija Palm Springs (Max Barbakov), portret življenja zapornikov iz Slonokoščene obale s pridihom magičnega realizma Noč kraljev (Philippe Lacôte) in asketska kostumska drama Amonit (Francis Lee). Poleg teh bodo na ogled še zgodba o odraščanju in prvi ljubezni Kokon (Leonie Krippendorff), ljubezenska drama Undine (Christian Petzold), oskarjevski lavreat Nažgani (Thomas Vinterberg) in koprodukcija hiše Vertigo o boju očeta za skrbništvo Oče (Srdan Golubović), tekmovalni program pa bo zaokrožil slovenski film Polsestra (Damjan Kozole), v katerem je eno svojih zadnjih vlog odigral lani umrli Peter Musevski. Slednjemu se bodo na festivalu poklonili s pogovorom in razstavo fotografij.

Spremljevalni program bo prinesel še pogovore z Ivom Barišičem in Draganom Bjelogrlićem, ogledati pa si bo moč tudi dva filma Pedra Almodóvarja, letošnji Človeški glas s Tildo Swinton v glavni vlogi in dramo Bolečina in slava. Tretji programski sklop v organizaciji Društva slovenskih avdiovizualnih igralcev (DSI), ki je namenjen predvsem strokovni javnosti, bo s serijo okroglih miz odprl diskusijo o televizijskih nadaljevankah in različnih aspektih njihove produkcije, s projekcijo kratkih plesnih filmov pa bo izpostavljena tudi Sekcija plesnih ustvarjalcev. Društvo bo na otvoritveni slovesnosti podelilo stanovske nagrade, na ‘zatvoritveni’ slovesnosti pa bodo razglasili prejemnike festivalskih nagrad – petih zlatih jabolk za igralske dosežke – po izboru tričlanske mednarodne žirije v sestavi Dragan Bjelogrlić, Marko Mandić in Bernarda Oman.

Seveda se novopečeni kranjski festival ne more izogniti vseprisotni koronasituaciji – za vstop na dogodke bo obvezno potrdilo PCT (preboleli-cepljeni-testirani), pet filmov iz tekmovalnega programa pa si bo mogoče ogledati tudi na Krafftovi spletni platformi. Za spletno predvajanje boste sicer odšteli kak evro več kot za ogled v živo – filme je pač treba gledati na velikem platnu (in na Gorenjskem smo vendar gospodarni), zatorej: se vidimo v Kranju.

Povezavi do spletne strani festivala in urnika.


Lektorirala: Nataša Martina Pintarič

Igralski filmski festival KRAFFT