9. 2. 2016 / Film/TV

Spotlight

Spotlight je ime najstarejše skupine raziskovalnih novinarjev v ZDA, najbolj znane po obširnem članku v začetku tisočletja, ki je razkril masiven škandal otroških zlorab znotraj katoliške skupnosti v Bostonu in povzročil val odkritij na tem področju po celem svetu, vključno s Slovenijo. Istoimenski film, ki je eden od glavnih paradnih konjev letošnje sezone hollywoodskih nagrad, se osredotoča na omenjeno ekipo in upodablja zgodbo procesa pisanja senzacionalnega članka. Tematiko otroških zlorab s strani duhovnikov bi filmska adaptacija lahko močno izrabila, predstavila solzavo in melodramatično, a režiser Tom McCarthy do teme ne pristopi sentimentalno in tudi ne hladno, ampak verodostojno in predvsem močno subjektivizirano skozi pogled novinarske ekipe, ki mora mora zaradi narave dela pogosto vključevati čustveno distanco in svojevrstno dojemanje sveta. Delo raziskovalnih novinarjev je predstavljeno tako večplastno in realistično, da pogosto pozabimo, da gledamo igrani film, kaj šele kopico zvezdniških obrazov. Michael Keaton, Mark Ruffalo, Rachel McAdams in preostali z naravno, zadržano igro izjemno odigrajo svoje vloge, ne da bi kdorkoli z morebitnim pretiravanjem skušal zasenčiti drugega, zato delujejo kot povsem realen novinarski kolektiv.

 

Fotografija, montaža, glasba in drugi tehnični elementi ne presegajo standardov in so povsem zadovoljivi, a minimalno stilizirani ali unikatni, kar se zdi skoraj kot namerna odločitev, saj še dodatno prispevajo k dokumentarističnemu, na svoj način surovemu občutku filma. Ta surovost seveda ne izvira iz nikakršnega nasilja ali močnih čustvenih izbruhov, ampak zgolj iz neolepšanega (in ne namerno pogršanega) prikaza delovnega življenja. Celo edina zares čustveno močna reakcija lika v filmu je hitro zadušena s kratko, jedrnato in za marsikoga antiklimaktično repliko. Toda prav v tem tiči mojstrskost filma –  v osnovi zanimivo zgodbo po resničnih dogodkih predstavi izjemno realistično, a jo, brez pomoči hiperaktivne montaže ali stiliziranih videospotskih vložkov, temveč zgolj z vrhunsko režijo, scenarijem in igro, naredi konstantno privlačno. Spotlight je v okviru ciljev, ki si jih je zadal, praktično film brez napake in vreden tako številnih nominacij in nagrad, ki jih je ali še bo prejel, kot pomembne zgodbe, ki ga je navdihnila.

                         
spotlight