Ameriška ljubica (American Honey)
Star (Sasha Lane) je nežna duša. Rešuje čebelice in medveda ne ustreli, ko se ji približa, zato ne more preživeti v kapitalizmu. Ali pač? Če hočeš zaslužiti denar, moraš lagati, ljudem moraš povedati točno tisto, kar hočejo slišati, pa bodo dolarji zašumeli. Vsaj tako jo prepričuje Jake (Shia LaBeouf), njen mentor pri prodaji naročnin za revije, s katerimi se njegova skupinica potujočih mladenk in mladeničev preživlja. Ultimativni roadtrip, ki ga je posnela Andrea Arnold, je točno to – posnet je s kamero iz roke, z naravno svetlobo (kakšne barve!), z naturščiki, ki popolnoma začarajo s svojo spontanostjo, nenarejenostjo, iskrenostjo. Pozabite na malomeščansko patetiko Lažnih mest (Paper Towns, 2015) ali na razvlečen dolgčas filma Na cesti (On the Road, 2012), Ameriška ljubica je sicer res oboje, patetična in razvlečena, ampak na tako bizarno čudovit način, da bi lahko Starin s sončnim zahodom obsijan profil z nazaj pomaknjeno spodnjo čeljustjo in s srebrno zvezdico, nalepljeno na lice, občudovali še vsaj dvakrat toliko. Ameriška ljubica te zaziba v to, da občutiš stvari.
Ko Star na skupino prodajalcev naleti prvič, v supermarketu plešejo na Rihannino We Found Love, torej na besedilo o ljubezni na brezupnem kraju, in res je Amerika za revne in zapuščene hopeless place, samo poglejte, kaj vse morajo ameriške ljubice delati za ameriške sanje, kaj šele za ameriško ljubezen. Starina naivnost je tako razorožujoča, tako otroška in realna, da že boli, sploh ko se zagleda v Jakea, poklicnega lažnivca brez morale, ampak z veliko karizme. Kako ljubko in močno je, da se Star skriva za fasado kletvic, zmrdovanja, nasršenih obrvi in totalnega attituda. V resnici pa je kot želvica, ki jo v nekem trenutku spusti v jezero – če prebiješ oklep, prideš do popolnoma mehke sredice. Star noče lagati in prodajati bullshita, Star nima občutka za biznis, Star bo povozil kapitalizem, zapeljal ji bo prek glave in jo razpacal sredi Route 66! Toda Star je upogljiva, iznajdljiva, močna, Star se pusti vrteti okrog prsta samo takrat, ko se tako odloči sama, ne glede na dobiček ali moralo. Sasha Lane hipnotizira, njena Star je mesena, živa, skoraj že čakamo, da bo izstopila iz razdrapanega bež kombija in nas vzela s seboj, z mulci, ki so polni pohote, sanj in še enkrat sanj. Pred kamero uspešno izpeljejo vsako največjo neumnost, ker so v svojem obnašanju tako nepredstavljivo svobodni, kaj je scenarij, kaj je ponavljanje, improvizirajmo, zakaj ne bi kar tako rapali komada Choices, zakaj ne bi bili malo tiho, zakaj ne … Režiserka je v Ameriško ljubico zajela ne samo skupine ljudi, ampak celotno generacijo, ki se nima kam dati, ki ima poln kufer korporativne Amerike, ki žre ljudi, a tega ne pokaže s transparenti, ampak z osebnim protestom, in čeprav se grejo ultimativno nesvobodno stvar in še vedno delajo za kapitalista – to sta Jake in njegova šefica Krystal (očarljiva Riley Keough) – jim hkrati vse to dol visi, oni so itak na cesti, vsak dan je nov dan in novo mesto, v katerem še niso bili, na videz tu ni prostora za mehkužneže, kot je Star, ki povsem samovoljno kupi fasungo za otroke, ki jih vidi prvič, ampak živijo v enaki situaciji, iz katere je pobegnila, kako empatično in kako nekapitalistično, kako je lahko nekdo tako dober, obenem pa tako zmotljiv. Seveda, ker je človek, Star je človek, ki noče lagati, ko ji to nekdo ukaže, in ravno to je njen boj, njen fuck you vsemu temu sranju, ki ti pade na glavo, pa niti ne veš od kod.
Napovednik za film:
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=y1SpWZm1PLc[/embedyt]