• Datum objave: četrtek, 14. april 2016
  • Thug Entrancer – Arcology

    • Založba: Software Recording Company
    • Produkcija: Thug Entrancer
    • Datum izida: 4. marec 2016

    Glasba Thuga Entrancerja zaradi svoje analitične in eklektične narave deluje predvsem kot zbirka medžanrskih študij.

    Za imenom Thug Entrancer se skriva Ryan McRyhew, producent iz Denverja, ki že na drugem dolgometražnem albumu predstavlja pestre in dodelane eksperimente, v katerih med seboj spaja vse od elektra do acid tehna. Že leta 2011 je s trodelno kompilacijo Tropics Mind dvignil nekaj obrvi, ter nato predlani navdušil s hladnim, a plesnim elektrom s plošče Death After Life. Letošnji Arcology tudi tokrat izdaja pri založbi Software s sedežem v Brooklynu, ki jo vodi Daniel Lopatin, bolje poznan kot Oneohtrix Point Never, katerega vplivi so očitni tako v sami glasbi kot v znanstvenofantastičnem fanovstvu, ki je razvidno iz naslovov komadov, zunanje podobe albuma in ohlapnega koncepta, ki vse skupaj zaokroža v celoto. Ta ohlapni koncept se vrti nekje okrog filozofskih, socioloških in psiholoških implikacij, ki jih v naših življenjih predstavlja vedno bolj prisotna tehnologija, a to je vidno predvsem skozi asociativno moč elektronske klubske glasbe, katere različne tokove med seboj analitično spaja v bolj poslušalsko zanimive kot klubsko funkcionalne komade. Zdi se namreč, da ti bazirajo na ustaljenih klubskih arhetipih, ki pa so preseženi z zanimivimi produkcijskimi in kompozicijskimi pristopi, zaradi katerih se plošča zdi primernejša za individualno izkustvo kot za skupinsko zamaknjenje.

     

    Hladne basovske linije, ritmizirane teksture ter z efekti nasičene mehanične melodije se premišljeno prepletajo in tako postopoma gradijo preudarne kompozicije. Te si lahko v klubskem kontekstu predstavljamo v obliki „live acta”, pri katerem McRyhew intuitivno upravlja s svojimi ritem mašinami in samplerji ter tako prikazuje spontan način dela, iz katerega je nastala plošča, ki s svojo medžanrsko razgibanostjo nekoliko odstopa od večine sodobnih tehnoidnih produkcij. Vseskozi pa nas spremlja mračno, distopično vzdušje, ki nas bi morda lahko tudi brez asociativnih naslovov popeljalo v deževno cyberpunkovsko krajino, v kateri tehnološka revolucija ni prinesla socialne revolucije in kjer hladna odtujenost prežema monotono životarjenje, ki morda najde upanje in uteho v mehanični repetitivnosti kolektivnega transa. A njegova glasba zaradi svoje analitične in eklektične narave deluje predvsem kot zbirka medžanrskih študij, v katerih različni, a med seboj premišljeno spojeni žanri, rodijo zanimivo kombinacijo že dodobra kultiviranih klubskih osnov ter njihovega preseganja. Tako na plošči, katere raznolikost tiči ne le v tempu in različnih žanrskih smereh, temveč tudi v posredovanem vzdušju posameznih komadov, pester nabor idej, pristopov in smeri nekako uspe poenotiti in tako vzpostaviti skupno entiteto, ki prežema celoten album ter, zagledana v prihodnost, pušča odprta vprašanja.

     

     

    Celoten album Arcology: https://thugentrancer.bandcamp.com/album/arcology

     

     

    Skladba “Ronin”:

     

    Sorodni članki: