14. december, 2016 / Podobe / Reportaža

Andrea Knezović, Adrijan Praznik, Andreas Cesarini: Old News

Ana
Vogrin

HIS F(X)
urednistvo@koridor-ku.si

Odprti atelje služi mladim umetnikom, ki iščejo oziroma potrebujejo prostor, kjer lahko v miru ustvarjajo. Izbranim umetnikom tako tri mesece pripada prostor v DobriVagi. Karkoli tam ustvarijo po teh treh mesecih razstavijo v sosednjem prostoru v sklopu razstav Umetnik na mesec.

 

Foto: Bonino Englaro
Foto: Bonino Englaro

 

Prva uporabnica ateljeja je bila slikarka Helena Tahir, ob koncu septembra pa so sobo v DobriVagi okupirali trije ustvarjalci: Andrea Knezović, Adrijan Praznik in Andreas Cesarini, trije umetniki s Hrvaške, iz Slovenije in s Švedske. Poznajo se že od prej, za ta projekt pa jih je že maja povezala Andrea, sicer vizualna umetnica. Vsi trije prihajajo iz različnih strok – so umetniki, to že, ampak vsak z drugega področja: torej, vizualna umetnica Andrea, Andreas je arhitekt, Adrijan pa slikar.

 

Foto: Bonino Englaro
Foto: Bonino Englaro

 

Svoje tromesečno ustvarjanje v ateljeju so posvetili delu projekta, ki se je začel še preden so pristali v ateljeju in se bo nadaljeval tudi po tem, ko bo atelje že domovanje novega ustvarjalca. Prostor so izkoristili za raziskovanje, za razvijanje ideje. Nimajo direktne rešitve, kako morajo biti stvari narejene, ampak pustijo, da se organsko razvijajo.

 

Foto: Bonino Englaro
Foto: Bonino Englaro

 

Projekt, ki so ga poimenovali Old News, se osredotoča na izdelavo konceptualnih uporabnih predmetov. Dandanes smo z vseh strani obkroženi, celo bombardirani z informacijami vseh vrst, naša konsumpcija le-teh je drugačna, kot je bila nekoč. Informacije imajo dandanes, kot pravijo, kar naenkrat vedno večji pomen. So kot denar, potrebujemo jih tu in zdaj, našli smo načine, da jih menjamo, si jih prilaščamo. Zato so se odločili, da bodo ustvarili predmete, ki nas bodo zaščitili pred poplavo informacij – začeli so razvijati idejo očal in čelad, narejenih ravno iz časopisov, enega izmed virov premnogih informacij, ki nas obkrožajo. Na ta način se lahko zaščitimo pred informacijami ravno z informacijami samimi, poleg tega pa poskrbimo še za njihovo reciklažo. Pri izdelavi kljub temu ne gre za neke uporabne predmete, končni produkt je vendarle umetniško delo.

 

Foto: Bonino Englaro
Foto: Bonino Englaro

 

Predmeti so nastajali z lepljenjem časopisnega papirja, lista na list, dokler ni nastal velik kvader. Pravzaprav nastane nov material, debela plošča. To so s pomočjo raznih institucij (Makerlab, Roglab) izrezali v predmete, ki so si jih v začetku zamislili. Sama razstava tako ne bo prikaz končnih produktov, temveč prikaz procesa in razvijanja ideje, prikaz vmesnih korakov, sam projekt pa se ne bo končal z iztekom treh mesecev v odprtem ateljeju, niti ne bo končan po enem mesecu razstave v sklopu Umetnik (v tem primeru umetnikov) na mesec, temveč se bo nadaljeval in razvijal tudi v prihodnje.

dobravaga-3