• Datum objave: torek, 2. junij 2015
  • Predvidene spremembe zakona o medijih so navadna neumnost

    Še pomnite izrazito sočne in burne debate pred leti o glasbenih kvotah? Da, o tistih glasbenih kvotah, na račun katerih so pod pretvezo boja proti tujim multinacionalkam masti le slovenska SAZAS in IPF elita, domača glasba pa se na večini radijev vrti le ponoči.

     

    S strani ministrstva za kulturo sedaj prihaja še do večje neumnosti. Nove spremembe zakona o medijih namreč prinašajo spremenjeno definicijo tega, kaj je slovenska glasba in kaj posledično spada pod domače glasbene kvote. Po novem je slovenska vokalno-inštrumentalna glasba le tista, ki je izvajana v slovenskem jeziku, kar sproža številne praktične dileme in teoretske zadrege.

     

    Danes marsikaj posega v avtonomijo umetniškega izražanja, a vseeno tako radikalnih zarezov ne pomnimo. Umetnik je po novem diskreditiran, ker se izraža v drugem jeziku, četudi že celo življenje živi in deluje v Sloveniji (tu plačuje davke …). Kaj je s tistimi domačimi glasbeniki, ki imajo mednarodne ambicije oz. delujejo na tujih glasbenih trgih in scenah in posledično ustvarjajo v tujem jeziku? Kako opredeliti glasbo, katera besedila so jezikovno mešana? Kako je z inštrumentalno glasbo? Je prava le tista, ki je zaigrana na inštrumente “slovenskega porekla” in posneta s slovensko opremo? Kakšna mora biti raven slovenščine, da se šteje za “pravo” slovenščino? Je pesem, ki je zapeta v polomljeni slovenščina slovenska? Je pesem, ki je zapeta v narečju slovenska? Večino glasbenih žanrov (z izjemo popa in rocka) bo po novi definiciji močno diskriminiranih in v kvalitativnem deficitu.

     

    Za glasbo nacionalnost jezikovnega izražanja ne nosi bistvenega pomena, po novem zakonu pa je to odločilen atribut in kriterij pri kategorizaciji domačih/tujih kvot. Na ta način se nikakor ne varuje večine glasbenikov, ki ustvarjajo na področju Slovenije oz. so z  njo povezani. V resnici tudi ne gre za varovanje slovenskega jezika, temveč se še dodatno krepi elite okoli SAZASa in IPFa.

     

    Po novem v kvoto slovenskih glasbenikov več ne spadajo mdr. Laibach, duo Silence, Buldožerji in Moveknowledgement, da o ustvarjalcih na področju jazza, eksperimentalne godbe, sodobne klasične glasbe in ostalih sploh ne govorimo.

    Sorodni članki: