• Datum objave: torek, 13. junij 2017
  • Mimi Leder: »Konec sveta bi se najprej začel v Avstraliji.«

    Mimi Leder je ameriška režiserka in producentka, njenih nadaljevank smo že vajeni in jih kar naprej iščemo po TV-sporedu. Režirala je tudi pri nas priljubljeno nadaljevanko Ostali (The Leftovers, 2014–), ameriško predelavo angleške serije Brez sramu (Shameless, 2011–) ter znano televizijsko uspešnico Urgenca (ER, 1994–2009), za katero je prejela dva emmyja. Ostali, nadaljevanka, ki jo lahko gledamo na slovenskem HBO-ju, je avto-ironična drama o koncu sveta v mestu, ki je polno krščanskih fanatikov in je obenem tihi poklon idealom ljudi, ki so zgubili lastne identitete zaradi strahu, da jih bo krščanski Bog spregledal. Mimi Leder se igra s kadri, ki so tako hitri, da se zdi, da nima svet glavnih junakov nobene oprijemljive podlage, obenem pa se njen slog spogleduje z akcijo ameriških trilerjev. Najbolj zaznaven pečat Ostalih je izostrena estetika, ki z vabljivimi, močnimi barvami vpelje gledalca v svet močnih kontrastov. Aprila 2017 je v Los Angelesu dala intervju za HBO, ki nam ga je omrežje ekskluzivno posredovalo. V intervjuju je spregovorila o tretji sezoni serije Ostali.

     

    Kako bi opisali osrednjo temo te sezone?

    Gre za zgodbe, ki jih sproti ustvarjamo. Za potrebo po veliki zgodbi, po izhodiščnem vrednostnem sistemu, s pomočjo katerega bomo lahko preživeli še en dan. Iskanje miru, sreče …

     

    Mimi Leder z Justinom Therouxom, glavnim igralcem v Ostalih.

    Mimi Leder z Justinom Therouxom, glavnim igralcem v Ostalih.

     

    Uvodna sekvenca prve epizode spominja na sam začetek prve sezone, ki govori o tistih, ki so ostali, ker niso bili izbrani, da bi šli naprej. Kako ste si predstavljali učinek, ki ga bo imela ta uvodna sekvenca?

    Gre za sekto the Millerites, ki je vendarle nismo imenovali. Sekvenca se vrača v leto 1840, smo se pa potrudili, da ni jasno, če gre za Avstralijo ali pa za Pensilvanijo, recimo, da to konec koncev niti ni tako pomembno. The Millerites so predhodniki sekte the Guilty Remnant. Verjeli so, da se je treba rešiti vseh vezi s tem svetom in so v belih oblekah ponoči čakali na svojih strehah, da bi ponje prišel Bog. Zgodovina se je ponudila kot odličen začetek sezone, zato je prav, da je sekvenca brez dialogov. To je bil ogromen izziv. Pokazati je bilo treba bistvo zgodbe ter emocije in prepričanja teh junakov pa še tisto, kar so izgubili in pred čemer so trepetali, ko so si želeli le to, da ne bi bili spregledani, ko bo prišel Bog in rešil ljudstvo. Ne vem, kdo se je spomnil te zgodbe, takrat sem ostala brez besed. Posneli smo sekvenco na lokaciji You Yangs, ki se nahaja blizu Melbournea. Scenografija je bila prekrasno izdelana ‒ vse tiste hiše in cerkev smo zgradili. Nekoč je bila to le pusta narava, mi pa smo se ustavili in se kar tako odločili, da bomo ravno ta kos spreobrnili v umetno filmsko mesto.

     

    Prizor iz serije Ostali.

    Prizor iz serije Ostali.

     

    Snemanje v Avstraliji je bilo zagotovo velik izziv.

    Absolutno. Vendar je bila čudovita izkušnja ‒ nekaj v miru, v imenitnosti, v čistem, sinjem nebu me je pritegnilo, da bi snemali tam. Tam se zdita svetloba in zemlja nekaj popolnoma drugega, kot sta po navadi, in ti pomagata, da začneš tako dihati, kot bi prvič v življenju, kar se je popolno ujemalo z našo zgodbo ‒ zemlja in svetloba sta se združili v še enega junaka naše serije.

     

    Ali ste od nekdaj načrtovali, da bi to sezono posneli v Avstraliji?

    Med snemanjem druge sezone smo se vsi strinjali, da bi se konec sveta najprej začel v Avstraliji, na robu sveta. Gre za to, da mora že vizualna podoba pričati, da se dogaja nekaj odločilnega in za to je avstralski razgled še kako primeren. Vedeli smo, da smo za drugo sezono namenjeni v Teksas, smo pa raziskovali še Novo Mehiko in Savannah, vendar se je Austin izkazal za vizualno najbolj učinkovitega. Prizadevala sem si, da bo nova lokacija prinesla nove barve in takoj naredila dober vizualen vtis na gledalca. S takšnim prepričanjem sem nadaljevala z delom v tretji sezoni. Tretja sezona je še bolj obsežna in imenitnejša ter še bolj zadira v intimo junakov.

     

    Mimi Leder in Damon Lindelof na snemanju.

    Mimi Leder in Damon Lindelof na snemanju.

     

    Epizoda, ki poteka na ladji, izstopa iz cele sezone. Kako ste se odločili za takšno spremembo?

    Mislim, da so marsikoga pritegnili hitri, ostri preseki kadrov, ki ste jih lahko videli v napovednikih. Predstavljam si, da so se gledalci spraševali, kaj se dogaja v tej seriji? Malo smo se zabavali s tem.

     

    Čigava ideja je bila za to epizodo?

    Tega se je spomnil čudovit in edinstven Damon Lindelof.

     

    Svet, v katerega zaide lik Justina Therouxa, je le za malenkost drugačen od resničnega sveta. Kako ste to dosegli?

    Gre za to, kako kot režiser lahko uskladiš to, kar je vidno, s tem, kar je nevidno, in kar dejansko učinkuje na gledalca. Ko smo se vsi strinjali glede tega, smo začeli z gradnjo scenografije in podobnimi zadevami, za kar je sicer zadolžen John Piano. Našli smo popolno zgrajeno univerzo, saj že takoj ob vstopu vanjo izgubiš občutek za to, kje točno se nahajaš. Všeč nam je bilo, da je bila videti futuristična, obenem pa je učinkovala dokaj prepričljivo. Iskati je treba lokacije, ki se na prvi pogled zdijo precej banalne, vendar se je treba osredotočiti na to, kar je pri njih najbolj zaznavno.

     

    Napovednik za 3. sezono:

     

    Intervju je za Koridor priredila Marija Jeremić.

    Viri fotografij: naslovna, 1, 2, 3.

    Sorodni članki: